י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כל סנטימנט שלילי מיוחס אליו"

צוקרברג מאוים: פייסבוק הוציאה סכום מטורף לאבטחה

עלות האבטחה השנתית למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הסתכמה ב-26.8 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת 2020. זאת, בעקבות איומים ספציפיים עליו. עלות השמירה גבוהה בהרבה מכפי שמוציאות חברות טכנולוגיה אחרות

צוקרברג מאוים: פייסבוק הוציאה סכום מטורף לאבטחה
אילוסטרציה צילום: pexels

בעקבות איומים על חייו, העלות השנתית של אבטחת מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הסתכמה ב-26.8 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת 2020. עלות השמירה על ביטחונו ממשיכה לעלות עבור מטא פלטפורמס, וגבוהה בהרבה מכפי שמוציאות חברות טכנולוגיה אחרות עם מנכ"לים מתוקשרים.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, ההוצאות החריגות של פייסבוק שימשו לאבטחת מעונו של צוקרברג ולצורך נסיעותיו. כמו כן, הן כוללות את העלויות השנתיות של אנשי הביטחון ואמצעי האבטחה.

ענקית המדיה החברתית, שבבעלותה פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, הוציאה מעל 15.2 מיליון דולר ב-2021 על אבטחת המנכ"ל בבתים שלו ובמהלך חופשות, כך לפי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC). הסכום לא כולל 10 מיליון דולר נוספים שניתנו לצוקרברג כמענק לפני מס עבור אבטחת המשפחה שלו ועוד 1.6 מיליון דולר עבור השימוש במטוס פרטי לחופשות.

במסמכי החברה ציינו כי הוצאות האבטחה נחוצות מכיוון שצוקרברג עומד בפני איומים ספציפיים "כתוצאה מהאופי המתוקשר של היותו המייסד, המנכ"ל, היו"ר ובעל השליטה". עוד הוסיפו: "אנחנו מאמינים שתפקידו של צוקרברג מציב אותו בעמדה ייחודית. הוא שם נרדף למטא וכתוצאה מכך, כל סנטימנט שלילי בנוגע לחברה מיוחס ישירות לצוקרברג".

יצוין כי עלויות האבטחה של צוקרברג משתנות משנה לשנה בהתאם לאמצעי האבטחה הנדרשים, לוח הזמנים לנסיעות שלו וגורמים אחרים. כך למשל, עלות אבטחת הבסיס הייתה 13.4 מיליון דולר ב-2020, בהשוואה ל-10.4 מיליון דולר בשנה שקדמה לה.

בחברה הסבירו את העלייה בשנת 2020 בין היתר בעלויות הנוגעות לנהלי האבטחה במהלך התפרצות נגיף הקורונה, הגדלת מעטפת האבטחה במהלך הבחירות בארצות הברית ועליית מחירים שחלה בתשלום לאנשי אבטחה. פייסבוק הוסיפה כי צוקרברג מקבל שכר שנתי של דולר אחד בלבד ואינו מקבל תשלומי בונוס, פרסי הון או תמריצים אחרים.

פייסבוק מארק צוקרברג אבטחה איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד