כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הוא לא פחות משערורייה"

נקמת עמר בר-לב בחברי הכנסת של הימין

השר לבט"פ עמר בר-לב סירב לאשר למפכ"ל המשטרה להיפגש עם ח"כ בן גביר ושיקלי. זאת, למרות שהמפכ"ל נפגש כבר עם ח"כים מהקואליציה מירב בן ארי ומנסור עבאס. בן גביר: "אפנה עוד הערב ליועמ"ש בבקשה שתבהיר לבר-לב את הנושא"

נקמת עמר בר-לב בחברי הכנסת של הימין
עמר בר לב וקובי שבתאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע גל הפיגועים השוטף את ערי ישראל: השר לביטחון הפנים עמר בר-לב סירב לאשר למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להיפגש עם חברי הכנסת איתמר בן גביר ועמיחי שיקלי. מאידך, המפכ"ל נפגש כבר עם חברת הכנסת מהקואליציה מירב בן ארי (יש עתיד), ועם יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס.

השניים ביקשו לפגוש את המפכ"ל לפגישת עבודה, אך סורבו על ידי המשרד לביטחון פנים. ויותר מכך, על פי הדיווח ב'חדשות 13', במקרה של שיקלי, הוא אף שלח מכתב רשמי ללשכת בר-לב, אך השר סירב לאשר את הפגישה. כמו כן, בן גביר פנה כמה פעמים לגורמים מלשכת המפכ"ל וביקש להיפגש עמו, אבל סורב. בלשכת השר לביטחון פנים טוענים כי הם לא מכירים פנייה שכזו.  

גורמים בכירים במשטרה טענו כי כל האחריות היא אך ורק על השר: "הוא לא מאפשר להיפגש עם חבר'ה מהאופוזיציה, דבר שידוע בין הלשכות".

מלשכת השר לביטחון פנים עמר בר-לב נמסר: "הטענה כאילו השר לביטחון הפנים מפלה בין חברי כנסת ממפלגות שונות אינה נכונה. מפגשים של חברי כנסת עם גורמי משטרה, כיבוי אש ושב"ס, נעשים באמצעות ועדות הכנסת הרלוונטיות ולא על ידי חברי כנסת בודדים. לכן השר מאשר, עקרונית, כל פנייה של ועדת כנסת ושל ראשי ועדות לפגישות, תוך תאום עם כל גורם במשרד הבט"פ. השר לבט"פ אינו מאשר מפגשים של חברי כנסת בודדים שלא במסגרת הנ"ל".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "השר בר-לב היה ונשאר השר לביטחון פנים הכושל בתולדות מדינת ישראל, ובין השאר מערב שיקולים פוליטיים כנקמה. האיסור שלו על המפכ"ל להיפגש איתי, הוא לא פחות משערורייה. או שהמפכ"ל נפגש עם כל חברי הכנסת, או שהוא לא נפגש בכלל, אי אפשר לא להיפגש עם הימין ועם והשמאל כן. אפנה עוד הערב ליועמ"ש בבקשה שתבהיר לבר לב את הנושא".

עמר בר לב איתמר בן גביר עמיחי שיקלי קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד