כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ניסיון להסתיר את הזוועות

ראש העיר: "הרוסים הביאו משרפות ניידות למריופול כדי להיפטר מגופות"

גופות רבות מכוסות בשקים ברחובות של מריופול לאחר שחיילים רוסים הרגו יותר מ-10,000 אזרחים במהלך ששת השבועות האחרונים במאבקם הלא מוצלח לכבוש את עיר הנמל הדרומית האסטרטגית; "הרוסים הביאו משרפות"

ראש העיר: "הרוסים הביאו משרפות ניידות למריופול כדי להיפטר מגופות"
מריופול מהאוויר צילום: צילום מסך

משרד ההגנה הבריטי מסר כי הכוחות הרוסיים ממשיכים לצאת מבלארוס כדי לתמוך בפעולות במזרח אוקראינה, המתמקדות באזור דונבאס, שבו בדלנים רוסיים טוענים לעצמאות.

"הלחימה במזרח אוקראינה תתגבר במהלך השבועיים-שלושה הקרובים כאשר רוסיה תמשיך למקד מחדש את מאמציה שם", נמסר מטעם משרד ההגנה הבריטי. "ההתקפות הרוסיות עדיין מתמקדות בעמדות אוקראיניות ליד דונייצק ולוהנסק עם לחימה נוספת סביב חרסון ומיקולייב, עם נסיון להגיע לכיוון קרמטורסק".

עיר הנמל מריופול בדרום-מזרח המדינה, סבלה מתקיפות וסבל אזרחי נוראי, במלחמה שנמשכת ששה שבועות, ההתקפות היבשתיות, הים והאוויריות של כוחות רוסים שנלחמים כדי לכבוש אותה, הגבילו יותר ויותר את המידע על המצב בתוך העיר.

בשיחה טלפונית ביום שני עם סוכנות הידיעות AP, ראש עיריית מריופול, ואדים בויצ'נקו, האשים את הכוחות הרוסיים בכך שחסמו במשך שבועות ניסיונות שיירות הומניטריות מלהיכנס לתוך העיר, בין השאר כדי להסתיר את הקטל. בויצ'נקו אמר כי מניין ההרוגים במריופול לבדו עלול לעלות על 20,000.

בויצ'נקו גם מסר פרטים חדשים על האשמות של גורמים רשמיים אוקראינים לפיהם כוחות רוסים הביאו ציוד שריפת גופות נייד למריופול כדי להיפטר מגופות קורבנות המצור. כוחות רוסים לקחו גופות רבות למרכז קניות ענק שבו יש מתקני אחסון ומקררים, אמר בויצ'נקו. "משרפות ניידות הגיעו בצורה של משאיות, יש צינור בפנים והגופות האלה נשרפות", אמר.

אסטרטגים צבאיים אמרו ל-AP כי מנהיגים רוסים מקווים לתמיכה מקומית, בעיקר לוגיסטיקית בשטח דונבאס לטובת הצבא הגדול והחמוש יותר של רוסיה, מה שעשוי לאפשר לכוחות הרוסים להשיג שטחים נוספים ולהחליש את הכוחות הלוחמים של אוקראינה.

הרשויות האוקראיניות מאשימות את הכוחות הרוסיים בביצוע זוועות, כולל טבח בעיירה בוצ'ה, מחוץ לקייב, תקיפות אוויריות על בתי חולים ותקיפת טילים שבה נהרגו לפחות 57 בני אדם בשבוע שעבר בתחנת רכבת.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד