כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
האמירה ממשיכה לעורר סערה

ראש הממשלה בנט נגד סמוטריץ': "יהודי יחרים יהודי בבית כנסת?"

אחרי שיו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' קרא שלא להכניס שותפים לממשלה לבתי הכנסת, ראש הממשלה מגיב - ועולה להתקפה: "מה זה הדבר הזה? על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו" | השרה שקד הצטרפה למתקפה: "בצלאל שכח שכל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים"

ראש הממשלה בנט נגד סמוטריץ': "יהודי יחרים יהודי בבית כנסת?"
סמוטריץ' / בנט צילום: שריה דיאמנט/יונתן זינדל, פלאש 90

הסערה סביב אמירתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נמשכת. ראש הממשלה נפתלי בנט תקף הבוקר (רביעי) בתגובה והצטרף לגינויים יחד עם חברי 'ימינה' נוספים.

בנט הגיב במהלך הבוקר לאמירתו של יו"ר 'הציונות הדתית', כי "מי ששותף לממשלה הזו לא צריך להכניס אותו לבית כנסת", ותקף: "מה זה הדבר הזה? יהודי יחרים יהודי אחר בבית הכנסת כמו שפוליטיקאי מסוים קורא לעשות?".

"על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה", המשיך בנאומו בכנס ביזור הסמכויות לרשויות המקומיות. בנט הגיב גם למשבר בקואליציה שלו, וטען כי הצומת שבפניה ניצבת היא בדיוק הצומת שעמד בה לפני הקמת הממשלה.

גם שרת הפנים איילת שקד הגיבה להתבטאותו של שותפה לשעבר, ואמרה שהוא "שכח את דברי חז"ל על כך שכל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים". לדברי בכירת 'ימינה', "הוא חושב שעל המתפללים לגרש אותי מבית הכנסת".

"בצלאל לא יגרום לי לוותר על בית הכנסת וגם בחג הזה. בעזרת השם - אגיע להתפלל", הדגישה בפוסט שהעלתה לפייסבוק. סמוטריץ' הבהיר אמש את דבריו שאמר במהלך ראיון, וטען ש"הדוגמה של בית הכנסת לא נאמרה בהקשר הדתי אלא התרבותי".

"הבהרתי כי חברי ימינה שהונו את בוחריהם ביודעין ומכרו את מדינת ישראל לשמאל הקיצוני והתנועה האיסלאמית - ראויים להרגיש לא רצויים בציבור, וההתקרבנות שלהם בעניין הזה מוזרה", כתב בפוסט שהעלה לפייסבוק.

בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט איילת שקד בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד