כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המצוד נמשך

בהלה בברוקלין החרדית > היורה כתב על היהודים: "לא למדו מהרס השואה"

עם פרסום זהותו של היורה בתחנת הרכבת בברוקלין, מתברר גם המניע שלו: ככל הנראה מעורר בנפשו חסר בית, שעשה זאת ממצוקה נפשית, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים | יממה אחרי, המצוד אחרי היורה עדיין נמשך | הפרטים שנחשפים מעלים חשש בקרב הקהילה החרדית

זירת האירוע בברוקלין
זירת האירוע בברוקלין צילום: בארא פארק 24

הירי שבוצע אתמול (שלישי) רק ארבעה רחובות מלב השכונה החרדית בבורו פארק, והרכב שנמצא דקות נסיעה מישיבת 'בית התלמוד' בברוקלין הדאיגו אמש גם את הקהילה היהודים בברוקלין, שעקבו בדריכות אחרי מאמצי החיפושים של המפגע שנמשכים בשעות אלו. בכלי התקשורת המקומיים פורסמו ציטוטים של פרנק ג'יימס, גבר אפרו אמריקאי כבן 50, בו הוא תוקף ומשמיץ כמעט את כל סוגי האנשים בארצות הברית כולל אלה השחורים, הוא רמז כמה פעמים בפוסטים וסרטונים, כי הוא היה יורה באנשים אך הוא לא רוצה לשבת בכלא.

אחד הציטוטים שפורסמו בשמו של ג׳יימס ומדאיגים את הציבור היהודי בברוקלין, היה בסרטון שפרסם בשנת 2017, בו התייחס לציבור היהודי, וטען כי היהודים הם יהירים כלפי השחורים: "יש להם כל כך הרבה בוז לשחורים, למרות שהם עברו את זוועות השואה. היהודים האלה כמובן לא למדו כלום מהניסיון שלהם".

"אתה יודע", הוסיף ג'יימס כשהוא מדבר על זוועות השואה, "זה לא השפיל אותם ולו במעט. כולם - או רובם - עדיין יהירים ועדיין מרגישים שהם עדיפים ומשהו מעל אנשים שחורים. ושוב, הזבלים האלה לא תורמים לחיים על האדמה הזו אלא לזיהום ולמוות ולהרס". בהתלהמות שפורסמה באינטרנט לפני המתקפה, ג'יימס דחה את חוסר הבית והציע שהאנושות כבר לא ראויה להיות על הפלנטה בגלל היחס הלא שוויוני שלה לאנשים. הוא גם צחק על מי שיתפלל והתפלל להינצל ממוות שתכנן להמיט עליו. "להתפלל להתפלל עד שהפרצוף שלך ייפול", הוא נשמע אומר בסרטון. "התפילה שלך לא תעזור לך כשתישלח לאושוויץ באמריקה", אמר.

החשוד בירי בתחנת הרכבת

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. המשטרה מצאה אתמול לאחר הירי שביצע בתחנת הרכבת, זיקוקים יחד עם אקדח, גרזן, תרסיס גז פלפל, שני מכלי גז נוספים ותיק כדורי BB, הבלשים מאמינים שלפחות האקדח היה שייך ליורה. לא ברור האם היה אדם נוסף שסייע לו. מצלמות תחנת הרכבת לא פעלו באותו הזמן, מחדל שבוודאי ייחקר וייבדק לעומק.

אקדחו של היורה, פרנק ג'יימס, בעל חזות אפרו אמריקנית - נתקע בעיצומו של מסע הירי, מה שמנע ממנו לגרום להיקף גדול יותר של נפגעים. כך אמרו מקורות אכיפת החוק ל'ניו יורק פוסט'. החוקרים מצאו את הגלוק התקוע ושתי מחסניות בזירת הירי בברוקלין. "היה מזל שזה נתקע כי אנחנו היינו יכולים לדבר עכשיו על הרבה יותר אנשים בבתי חולים או גרוע מזה", אמר מקור אכיפת החוק. "עוד עשרות אנשים היו נפצעים או נפצעים קשה יותר".

לפחות 29 בני אדם נפצעו מזיקוקים, כולל 10 שנורו בתחנת הרכבת בברוקלין. ראש העיר, אריק אדמס, הבטיח כי משטרת ניו יורק תתפוס את החשוד ברכבת התחתית בברוקלין, ואמר: "לא נאפשר להטיל אימה על תושבי ניו יורק אפילו על ידי אדם בודד".

ברוקלין תחנת רכבת חרדים ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד