י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'אלומים' - אלמנים למען אלמנים

המצות המבורכות של הרבי מויז'ניץ נשלחו לאלמנים

מצות מבורכות נמסרו על ידי האדמו"ר מויז'ניץ לאלמנים המתנדבים בארגון 'אלומים' - אלמנים למען אלמנים. הרב חיים מאיר פרנקל מייסד 'אלומים': "הארגון הרים את הכפפה ומהווה כיום בית חם למאות אלמנים בהווה ובעבר, המבקשים להיום שם איש לצד רעהו". 

המצות המבורכות של הרבי מויז'ניץ נשלחו לאלמנים
הרב פרנקל מאלומים עם הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

הדים נרחבים והתרגשות גדולה בקרב קהילת האלמנים, לנוכח תשורת ההוקרה אותה ביקש האדמו"ר מויז'ניץ למסור לאלמנים המתנדבים ב'אלומים' לקראת חג הפסח הממשמש ובא: סט מצות מבורכות לליל הסדר - לאות התפעלות והערכה עמוקה, לאחר שבאה אל אזניו השמועה אודות התעלותם המופלאה מעל השבר האישי והפיכתו למנוף עזרה וחסד לזולת.

מדהים להיווכח עד כמה האדמו"ר מויז'ניץ על אף חולשתו בשבועיים האחרונים ולא קיבל קהל ולא השתתף באירועים. ברגע שנכנס לקודש פנימה בנו הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר בשליחות ארגון 'אלומים', וסיפר לאדמו"ר את מסירות נפשם של האלמנים למען האלמנים, שמסייעים לאלמנים נפשית ורגשית, התאמץ מאד וניגש אל המצות ובירך מעומק ליבו את האלמנים המסייעים, בחיים שמחים, נחת מהילדים, שפע של מזל והרחבת הדעת, השפעות בגשמיות וברוחניות.

עמותת 'אלומים' חרתה על דגלה להעניק לציבור האלמנים בישראל עזר וסיוע רבי-היקף - החל משלב 'עיבוד האבל' ועד אתגרי החינוך והפרנסה – תוך צמצום הפער הקיים בין העזרה רחבת הידיים שמקבלות האלמנות, לבין המחסור הגדול הקיים בכל הנוגע לעזרה באתגרים עמם מתמודדים האלמנים, האמורים לתפעל בית מלא ילדים הדורשים את שלהם, תוך שעליהם למלא את תפקיד האבא והאמא בעת ובעונה אחת.

ארגון 'אלומים' הרים את הכפפה ומהווה כיום בית חם למאות אלמנים בהווה ובעבר, המבקשים להיום שם איש לצד רעהו, כאיש אחד בלב אחד, להקל זה מעל זה את כובד המשא, להטות כתף ואוזן ולסייע בהתמודדות הגדולה ובכל תהליך ההתחזקות וההשתקמות הבלתי-פשוט בעליל.

פעילות הארגון כוללת: שיחות יעוץ והכוונה פרטניים על ידי יועצים מקצועיים שחלקם חוו בעצמם את השבר, וחולקים את הקשיים הבלתי אפשריים שאיתם התמודדו, ועם הזמן וניסיון השנים הפכו בעצמם ליועצים ותומכים מקצועיים. היתרון הגדול ביועצים אלו שיש בהם אנשי חינוך ואנשי עסקים מכל העדות והחוגים, באופן שניתן להתאים לכל אלמן את היועץ והתומך המתאים.

מפגשים שונים המתקיימים מפרק לפרק, לעיתים עם מרצה-אורח המשוחח אודות תחום מסוים ולעיתים כמפגשים פתוחים, ללא מנחה או מרצה, במסגרתם אלמנים מדברים עם אלמנים על הכול ונוכחים לראות כי איננו לבד בהתמודדות הפרטית. מעת לעת נערך כינוס רב-משתתפים, עם טובי המרצים המעניקים הרצאות מקצועיות במגוון נושאים הנוגעים לחיי אלמנוּת.

זאת לצד, יעוץ פרטני על ידי עו"ד המתמצא בנושא מיצוי הזכויות, בכל הנוגע לביטוחים, ביטוח לאומי, פנסיות, על מנת לוודא שמלא הזכויות ממוצות ומתקבלות, כמו גם עזרה מקצועית בכל הקשור לכלכלת הבית וסידורי חובות, והעמדת דירת אירוח לרשות האלמנים לשבתות נופש במחיר סמלי, על מנת לאפשר התאווררות והתרעננות מן השגרה העמוסה.

.

הרבי מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד