י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רק לא נתניהו

המאמץ לייצב את הממשלה: מגעים בין אבו מאזן לח"כים הערבים

ברשות הפלסטינית מדווחים על מגעים בין אבו מאזן לבין חברי כנסת מרע"מ והרשימה המשותפת. זאת, על רקע הדיווחים כי יצביעו בעד פיזור הכנסת לאחר הפגרה, מהלך שעשוי להחזיר את בנימין נתניהו לראשות הממשלה | ברש"פ כנראה מרוצים מהממשלה הנוכחית וחפצים בקיומה

המאמץ לייצב את הממשלה: מגעים בין אבו מאזן לח"כים הערבים
איימן עודה/אבו מאזן/מנסור עבאס צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

התנהלו מגעים בין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לחברי הכנסת מנסור עבאס, איימן עודה ואחמד טיבי במטרה לשכנעם שלא להפיל את ממשלתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ולמנוע בכך את חזרתו של ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו לכיסא ראש הממשלה. כך דיווחה הערב (רביעי) סוכנות הידיעות הפלסטינית 'שיהאב'.

פרסום המגעים בין הח"כים הערבים ליו"ר הרשות, מגיע על רקע הדיווחים כי הרשימה המשותפת וחברי כנסת מרע"מ עלולים להצביע בעד הצעת פיזור הכנסת.

חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה הבהיר אתמול (שלישי) בראיון שערך לרדיו א-נאס, כי "אם תובע הצעה לפיזור הכנסת בשבוע הראשון שלאחר החזרה מהפגרה - נצביע בעד, ללא יוצא מן הכלל". כשנשאלה האם יש מגעים עם הקואליציה, השיבה: "ככל שידוע לי, לא".

בתוך כך, בעקבות קריאתו של יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה לאזרחים ערביים המסייעים למשטרה, להתפטר, ועדת הכנסת תתכנס לדון בהדחתו.

בעקבות הדברים הגיש חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד', בקשה להדחת חבר הכנסת עודה מחברותו בכנסת, מדובר בהליך הדורש תמיכה של 70 חברי כנסת, בהליך קפדני מאוד.

לא מה שחשבתם > איימן עודה קורא לערבים: "השליכו את הנשק" 

אמש הודיע קרעי כי לאחר שיגויסו 70 חתימות, הוא יכנס דיון בוועדה כדי לפתוח בהליך ההדחה שכבר זוכה לתמיכה של עשרות חברים בכנסת.

חבר הכנסת ניר אורבך מסר: "מקומו של איימן עודה לא בכנסת. אכנס את הועדה בהקדם, על פי התקנון, על מנת לדון בבקשתו של חה"כ קרעי".

אבו מאזן איימן עודה מנסור עבאס אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד