כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שוב ניצני שלום

'דער איד' של סאטמר מזכיר לראשונה את הרבי מהר"א

קירוב נוסף בין חצר מהרי"י מסאטמר לחצר מהר"א מסאטמר כשלראשונה בטאון 'דער איד' של סאטמר מזכיר את הרבי מהר"א בגיליון מיוחד שיצא מהרבי בעל ה'ברך משה' זצ"ל

'דער איד' של סאטמר מזכיר לראשונה את הרבי מהר"א
האחים האדמו"רים מסאטמר צילום: דוד כהן, פלאש 90

ניצני השלום בין חצרות סאטמר מהרי"י ומהר"א מסאטמר הפכו בשנים האחרונות לעובדה מוגמרת, בכל פעם המחלוקת בין החצרות מקבלת הפשרה נוספת אם כי עדיין אין פסגה בין האדמו"רים ולכך נצטרך עוד לחכות. 

כעת, בעיתון החג של בטאון סאטמר 'דער איד' שיצא לכבוד חג הפסח ומכיל 1000 עמודים, מוזכר לראשונה האדמו"ר מהר"א, אחיו הגדול של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לראשונה בעיתון. 

מדובר בפרויקט יחיד מסוגו בו מסקרים בעיתון במגזין מיוחד 'ישמח משה' את כל החתונות לנכדיו של הרבי הקודם בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל גם בחתונות של בניו של האדמו"ר מהר"א, נכתב שמו של הרבי כשיש סיקור נרחב מהחתונות של ששת ילדיו של הרבי, שבהן השתתף ה'ברך משה' זצ"ל בהן תמונות בפרסום ראשון של האדמו"ר.

כזכור, שיא ראשוני של קירוב השלום שהחל היה בצל נגיף הקורונה שהשתולל בארה"ב ואחרי יותר מ-20 שנה שלא החליפו מילה אחד עם השני, התקשר בחול המועד פסח תש"פ בהפתעה האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, לאחיו הגדול האדמו"ר מהר"א מסאטמר מקרית יואל.

במהלך השיחה שוחחו על מצב אשת הרבי מהר"א שנדבקה בקורונה וכן על מצב אחיהם הרה"צ רבי חנני' יו"ט ליפא טייטלבוים, אב"ד זענטא, שנדבק גם הוא בנגיף ונלחם אז על חייו כשמצבו קריטי, מאז החלימו הרבנית והאח ושבו לאיתנם. 

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר ניצני השלום בין שתי החצרות הגדולות בעולם. 

 

 

חסידות סאטמר הברך משה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד