כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פרסום ראשון

צ'קים מזויפים: חשוד בעוקץ חלפנים בבני ברק פונה לבית החולים - ונמלט

שעה קלה לאחר שעוכב, הצליח חשוד בעוקץ להימלט מביה"ח | החשוד, שלפי הערכה הונה חלפנים בעיר בני ברק בעשרות אלפי שקלים באמצעות צ'קים מזויפים, פונה לקבלת טיפול ללא ליווי משטרתי, לא לפני שהספיק לתקוף מתנדבים | המשטרה: "נפתחה חקירה" | כל הפרטים

צ'קים מזויפים: חשוד בעוקץ חלפנים בבני ברק פונה לבית החולים - ונמלט
החשוד מעוכב ע"י המשטרה צילום: דוברות השומרים

חשוד בהונאת חלפני כספים בעיר בני ברק, שהצליח לבצע עד כה מעשי עוקץ על סך עשרות אלפי שקלים, נמלט מבית החולים לאחר שעוכב ע"י המשטרה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. אחרי תקופה ארוכה שבה "הפיל" חלפנים בעיר באמצעות צ'קים מזויפים, הגיעה ההזדמנות לשים סוף למסע ההונאה, אולם זו לא התממשה בשל התנהלות תמוהה של המשטרה.

מי שהצליח להביא לתפיסתו של החשוד (עוד בטרם פונה לבית החולים), הוא חלפן כספים מוכר במרכז בני ברק. החלפן, שכבר נעקץ ע"י הנוכל, הופתע אתמול (שלישי) לגלות אותו פעם נוספת בבית העסק שבבעלותו כשברשותו צ'ק נוסף, זהה לזה שפרט אצלו יממה קודם לכן, והתברר כמזויף. החשוד הגיע מלווה באדם נוסף, שככל הנראה לקח חלק בהונאה.


צ'קים מזויפים שניתנו ע"י החשוד

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בעל הצ'יינג' פנה באופן מיידי לארגון 'השומרים' והתבקש לעכב את החשודים באמתלות שונות, עד להגעת מתנדבים למקום. בשלב מסוים הבין החשוד שעלו על עקבותיו, קרע מספר צ'קים מזויפים והחל להימלט יחד עם חברו לכיוון רכב שהיה בסמוך. המתנדבים שהוזעקו הספיקו להגיע בדיוק בזמן ההימלטות והחלו במרדף אחר החשודים.

לפי הודעת הארגון, במהלך המנוסה עברו החשודים צומת ברמזור אדום ונכנסו חזיתית ברכבו של אחד המתנדבים. עשרות מתנדבים הצטרפו למרדף והצליחו לעכב את רכבם של החשודים שהחלו להימלט רגלית. במהלך המרדף תקף אחד החשודים את המתנדבים עם גז פלפל ואף פצע אותם באמצעות חפץ ברזל חד.

לאחר מספר דקות של מרדף שהמשיך לעיר רמת גן - הצליחו המתנדבים לשים את ידיהם על החשוד העיקרי ולעכב אותו עד להגעת כוחות המשטרה. על החשוד נתפס צ'ק מזויף נוסף על סך עשרת אלפים שקלים ואלפי שקלים במזומן, ככל הנראה לאחר שהספיק לפרוט צ'ק מזויף בצ'יינג' אחר בעיר. המתנדבים העבירו את החשוד לידי כוח משטרה שהוזעק למקום.

אלא, שחלפן הכספים שהגיע אתמול להגיש תלונה, הופתע לגלות כי החשוד לא נכלא בתחנת המשטרה. ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי האיש, נפל במהלך מנוסתו נחבל - ובעקבות כך פונה לבית החולים ללא ליווי משטרתי, כפי שנהוג במקרים מסוג זה.

החשוד ניצל את ההזדמנות וזמן קצר לאחר שהגיע לבית החולים נמלט ממנו - ואף שב לאזור במטרה לאסוף את רכבו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום חייג חלפן הכספים אל החשוד במטרה לדרוש את כספו. החשוד לא היסס והפנה איומים חמורים לעבר החלפן.

חלפני כספים שנעקצו ע"י החשוד ושוחחו עם 'בחדרי חרדים', מספרים כי מעשי העוקץ כבר הפכו לתופעה. "אין כמעט חלפן שלא מכיר את הסיפור", אומר אחד מהם. "חלק מהחלפנים נותרו חסרי אונים - בידיעה ברורה שהכסף כבר לא ישוב אליהם."

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות האירוע נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת. מדובר בחקירה שעודנה בראשיתה ומטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות".

עוקץ צ'קים חלפן כספים הונאה הימלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד