כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"דיקטטור שמבצע רצח עם"

ביידן מחריף את הטון ומעביר סיוע ביטחוני נוסף לאוקראינה

נשיא ארה"ב ביידן הודיע כי ממשלו יעביר סיוע ביטחוני נוסף לאוקראינה בסך 800 מיליון דולר. שווי הסיוע הביטחוני שוושינגטון העבירה לאוקראינה מתחילת הפלישה הרוסית, עומד על יותר מ-2.4 מיליארד דולר. כמו"כ, ביידן מחריף עוד יותר את הטון וכינה את פוטין: "דיקטטור שמבצע רצח עם"

ביידן מחריף את הטון ומעביר סיוע ביטחוני נוסף לאוקראינה
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע הערב (רביעי) כי הממשל האמריקאי יעביר סיוע ביטחוני נוסף לאוקראינה בסך 800 מיליון דולר. שווי הסיוע הביטחוני שוושינגטון העבירה לאוקראינה מתחילת הפלישה הרוסית למדינה עומד על יותר מ-2.4 מיליארד דולר.

ביידן הודיע על כך בהצהרה שפורסמה מטעמו לאחר שיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בצהרה נכתב כי הסיוע יכלול מערכות ארטילריה, פגזים, נגמ"שים וכן מסוקים. 

"חבילת הסיוע הנוספת הזו תכלול הרבה ממערכות הנשק היעילות ביותר שכבר סיפקנו ויכולות חדשות המותאמות למתקפה הרחבה יותר שאנו מצפים שרוסיה תצא אליה במזרח אוקראינה", אמר ביידן בהצהרתו, והוסיף כי ארה"ב תמשיך לעבוד עם בעלות בריתה כדי לחלוק נשק ומשאבים נוספים ככל שהסכסוך יימשך.

"האספקה היציבה של הנשק שארצות הברית ובעלות בריתה ושותפותיה סיפקו לאוקראינה הייתה קריטית במאבקה בפלישה הרוסית", אמר ביידן. "זה סייע להבטיח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נכשל במטרות המלחמה הראשונות שלו לכבוש את אוקראינה ולשלוט בה. אנחנו לא יכולים לנוח עכשיו".

כמו כן, לאחר שקרא לו "פושע מלחמה", וכינה אותו בשלל כינויים משפילים - כעת ביידן מחריף עוד יותר את הטון נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואומר כי הוא "דיקטטור שמבצע רצח עם". זו הייתה הפעם הראשונה שביידן השתמש במונח "רצח עם" כדי לתאר את הפלישה הרוסית לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד