כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
אנטישמיות חולנית

המחבל מלייקווד "זו הולכת להיות אמבטיית דם"

המחבל שהואשם במסע פשע אנטישמי בן שעות ארוכות בלייקווד וג'קסון, ניו ג'רזי בערב שבת האחרון, אמר למשפחתו, "זו הולכת להיות אמבטיית דם, היהודים הם השטנים האמיתיים"

המחבל מלייקווד "זו הולכת להיות אמבטיית דם"
דיון מארש צילום: באדיבות המצלם

המחבל, דיאן מארש בן ה-27, הואשם במספר עבירות, לרבות ניסיון רצח והפחדה בגין אלימות נוראה ביום שישי האחרון, שכללה דקירות, חטיפת מכוניות, דריסה, והכאה נוראה, בהולכי רגל חרדים בלייקווד ובג'קסון בניו ג'רזי ארה"ב.

אתר NJ.com מדווח כי חוקרי המחוז אמרו שהם עקבו אחר מארש, ממנצ'סטר, וכיצד מידע שהגיע לשוטרים של לייקווד עזר לבלשים לזהות את התוקף שהואשם באותו יום בשל התקיפות.

על פי הדיווח, אזרח אנונימי יצר קשר עם שוטרים בלייקווד כדי לומר שהוא מזהה את החשוד מסרטון אבטחה של חטיפת המכוניות. כאשר הגיעו משטרת מנצ'סטר לביתו של מארש, הם מצאו אותו שוכב על מיטה אוחז "מה שנראה כמו מצ'טה על החזה שלו" בסביבות השעה 22:45 ביום שישי האחרון.

ההערות האנטישמיות של מארש הגיעו במהלך ראיון מוקלט עם בלשים. הוא הודה בכל הפשעים שביצע, ואמר שהסיבה שעשה זאת היא כי "צריך לעשות את זה", כי "אלה השדים האמיתיים", וכשנשאל למי הוא מתכוון, אמר "היהודים החסידיים".

זירת האירוע\\\\קרדיט: Lakewood Alerts

כזכור, ביום שישי האחרון בשעה 13:15 לערך, נקראו שוטרים ממשטרת לייקווד לאזור מרטין לותר קינג לדיווח על חטיפת רכב. לאחר שגבר ניגש למכונית טויוטה קאמרי משנת 2016, הוציא את הנהג החרדי מהרכב, היכה אותו שוב ושוב בפניו ונמלט מהאזור ברכב. הפצוע פונה על ידי מתנדבי ארגון הצלה לבית החולים.

אותו גבר ניסה לחטוף רכב אחר בו נהג חרדי אחר זמן קצר לפני כן, הוא פגע בנהג, אך לא הצליח לגנוב את הרכב. המקרה השלישי אירע אחרי השעה 18:00 לערך, משטרת לייקווד קיבלה דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב באזור סנטרל אווניו ושדרת קרלטון. השוטרים גילו שקורבן יהודי חרדי נפגע מרכב. הקורבן הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור בנפטון, במצב קשה אך יציב.

המקרה הרביעי אירע בסביבות השעה 18:55, שוטרים מלייקווד הגיעו לאחר שקיבלו דיווח על דקירה בסביבת פיין סירקל דרייב, השוטרים גילו קורבן יהודי חרדי עם פצע דקירה בחזהו. הקורבן הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור, גם הוא כמו קודמו, אושפז במצב קשה אך יציב.

בסביבות השעה 20:20, שוטרים ממשטרת העיר ג'קסון הגיעו לאחר דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב באזור, השוטרים שהגיעו הצליחו לקבוע כי הקורבן נפגע מאותו רכב שנלקח בתקרית חטיפת הרכב בלייקווד מוקדם יותר באותו היום. הקורבן הועבר על ידי מתנדבי הצלה למרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'רזי שור, גם הוא מוגדר במצב קשה אך יציב. חקירה שנערכה על ידי משרד התובע של מחוז אושן, יחידת הפשע העיקרית ומשטרת עיירת לייקווד, העלתה כי מארש היה אחראי לכל ההתקפות הללו.

מארש נעצר בביתו במנצ'סטר, ניו ג'רזי. והואשם בשלושה סעיפי ניסיון רצח, חטיפת רכב, החזקת נשק למטרה בלתי חוקית, ושלושה סעיפי הפחדה מוטה בקשר לתקריות בעיירות לייקווד וג'קסון, האיש פגע בחמישה יהודים חרדים, חלקם אושפזו במצב קשה.

אנטישמיות בארה"ב אנטישמיות בניו יורק לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד