כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"חשבתי שאני מת"

הקבלן מביתר שניצל מלינץ' בכפר חוסאן משחזר את רגעי האימה

אתמול בשעות הערב, חרדי תושב ביתר עילית נכנס לכפר חוסאן הסמוך לעיר מגוריו, הותקף ע"י עשרות פלסטינים שניסו לבצע בו לינץ'. הבוקר הוא משחזר אירועי אמש: "ירדתי לקנות סיגריות, כעשרות צעירים החלו לזרוק עלי אבנים ולחנוק אותי, חשבתי שאני מת. כל כלי העבודה שלי נשרפו יחד עם הרכב".

הקבלן מביתר שניצל מלינץ' בכפר חוסאן משחזר את רגעי האימה
הרכב עולה באש צילום: רשתות חברתיות

אריה וויץ תושב ביתר עילית, בן 35, נשוי ואב לשניים נכנס אתמול (רביעי) לכפר חוסאן הסמוך לעיר עם רכבו - והותקף על ידי פלסטינים. בנס הוא הצליח להימלט זמן קצר לפני שרכבו הוצת. הבוקר הוא סיפר ל-ynet על רגעי הפחד: "נכנסתי לכפר כדי לקנות סיגריות, ירדתי לקיוסק שהיה ליד ופתאום הגיעו ליד הרכב עשרות רבות של ערבים והתחילו לזרוק עלי מטר של אבנים, אחד מהם אפילו חנק אותי". 

וויץ ממשיך לספר: "ראיתי באותן דקות את המוות מול העיניים, ממש פחד אלוהים. הצלחתי לברוח חזרה אל המחסום של צה"ל והמשטרה בכניסה לכפר. אני לא יודע מה קרה, זה מרגיש לי כאילו מלאכים הגיעו והוציאו אותי משם". חוקרי משטרת מחוז שי גבו עדות מוויץ וסייעו לו בשעות שלאחר האירוע, הוא נחקר ושוחרר.

וויץ, קבלן שיפוצים, סיפר כי כל כלי העבודה שלו היו ברכב, ובעקבות התקיפה נגרם לו נזק של עשרות אלפי שקלים. "הרכב והכלים זה כל העבודה שלי, נותרתי בלי כלום. אם משהו יכול לעזור לי זה יעזור". קודם לתקיפה, נהרג פלסטיני בן 14 בעימותים עם כוחות הביטחון באותו כפר, חוסאן. על פי דובר צה"ל, הוא נורה בעת שיידה בקבוק תבערה לעבר כוחות שפעלו במקום. מאתמול בבוקר נהרגו חמישה פלסטינים בעימותים עם כוחות הביטחון, שניים מהם הבוקר ליד ג'נין.

בעקבתו תקיפתו של ווייץ, פרסמה המשטרה הבהרה: "משטרת ישראל שבה ומדגישה כי לאור הסכנה הטמונה בכניסת ישראלים לשטחי A, ולמרות שלפני כל כניסה לשטח המוגדר כשטח A, קיימים שלטים המזהירים כי כניסה לשטח מהווה עבירה ביטחונית מסוכנת. ישנם כאלו הנכנסים לשטחי הרשות, חלקם בתום לב וחלקם בידיעה ומסכנים את שלומם ושלום כוחותינו שנכנסים לחלצם.

חל איסור על ישראלים להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית, וגם כניסה לשטח B מהווה סכנה. ישראלים רבים שנכנסים לשטחים אלו לערוך קניות, למסחר, תיקון רכבם, לסעוד במסעדות ובתי קפה ועוד, נקלעים לאירועי תקיפה, שוד, גניבה, איומים ובדרך נס מחולצים מהמקום על ידי כוחות הביטחון בשלום. שימרו על ביטחונכם והימנעו מכניסה לשטחים אלה. בכל עצירה יש לכבות את הרכב ולהוציא מפתח מהסוויץ'. אין להשאיר ילדים לבד. גם בתחנת דלק יש לכבות את הרכב ולקחת מפתח. במקרה של תאונה קלה, יש להמשיך בנסיעה עד למקום בטוח ככל הניתן כדוגמת כניסה לישובים ליד שומר".

חוסאן נסיון לינץ ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד