י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גבורת החיילים

הספינה המפורסמת שירתה על 'אי הנחשים' עלתה באש

הספינה החשובה ביותר בצי הים השחור של רוסיה, ספינת הטילים 'מוסקבה' נפגעה קשות, לאחר שהתחמושת שעל הסיפון התפוצצה, כך מסרה רוסיה. מושל אודסה אמר ביום רביעי כי שני טילים אוקראינים פגעו בספינה 'מוסקבה' שבימים הראשונים של הפלישה הרוסית, הפכה לסמל ההתנגדות האוקראינית

הספינה המפורסמת שירתה על 'אי הנחשים' עלתה באש
ספינת מלחמה. אילוסטרציה צילום: unsplash

הספינה החשובה ביותר בצי הים השחור של רוסיה, ספינת הטילים 'מוסקבה', נפגעה קשות לאחר שהתחמושת על הסיפון התפוצצה, כך מסרה רוסיה. מושל אודסה אמר כי הכוחות האוקראינים גרמו לנזק לספינת המלחמה בפגיעת טילים ביום רביעי, אך לא נתן כל ראיה לטענה.

בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטו מאוחר יותר את משרד ההגנה של מוסקבה שאמר כי כל הצוות פונה והגורם לשריפה נחקר. אינטרפקס דיווחה כי תחמושת על הסיפון התפוצצה וגרמה לנזק חמור.

"טילי נפטון השומרים על הים השחור גרמו לנזק חמור מאוד לספינה הרוסית. תהילה לאוקראינה", כתב בטלגרם מושל אודסה, מקסים מרצ'נקו. היועץ לנשיאות אוקראינה, אולקסי ארסטוביץ', אמר כי "הפתעה קרתה עם ספינת הדגל של צי הים השחור הרוסי", הספינה מוסקבה היא ספינת טילים שעלתה לים לראשונה ב-1979 עלתה באש, "זה נשרף חזק עכשיו. ועם הים הסוער הזה לא ידוע אם הם יוכלו לקבל עזרה. יש 510 אנשי צוות", אמר בשידור ביוטיוב. "אנחנו לא מבינים מה קרה".

למרות שלא מדובר בספינה חדשה, הספינה המרשימה נקראה על שם עיר הבירה מוסקבה, והיא חמושה ב-16 משגרים קבועים נגד ספינות ומשגרים נוספים ל-40 טילים באופן קבוע. באפריל 2021, סוכנות הידיעות הרוסית 'טאס' ציטטה אדמירל רוסי בדימוס שאמר "זו הספינה הרצינית ביותר בים השחור".

הספינה זכתה לפרסום נרחב בתחילת מלחמת פוטין אוקראינה, כאשר חיילי משמר הגבול האוקראינים המגינים על 'אי הנחשים' האסטרטגי נשמעו בהקלטת אודיו ויראלית אומרים לספינת המלחמה 'תעופי מפה' לאחר שהצוות הרוסי קרא לאוקראינים להיכנע. 13 חיילי האי נלקחו למעצר על ידי הכוחות הרוסיים, ושוחררו מאוחר יותר. רומן גריבוב, שהעיר את ההערה המפורסמת ביותר לרוסים 'תעופו מפה, לא ניכנע" קיבל מדליה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ספינה טילים אי הנחשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד