כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שיא של שנתיים

ביום העמוס בשנה - שיבושים ותורי ענק בנתב"ג

לאחר שנתיים של מגיפת הקורונה, תנועת הנוסעים בנתב"ג שוברת שיאים, והתורים לדלפקי הבידוק ארוכים ועמוסים. בניגוד לדיווחים, ברשות שדות התעופה אומרים כי לא אירעה תקלת שבר במערכת המזוודות, ואם הייתה תקלה - לא נרשמה השפעה על הטיסות

ביום העמוס בשנה - שיבושים ותורי ענק בנתב"ג
חסידים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבי דישי, פלאש 90

לקראת חג הפסח ולאחר שנתיים של מגפת הקורונה, נשבר היום (חמישי) שיא של שנתיים בתנועת הנוסעים בנתב"ג. בנמל התעופה בן גוריון צפויים לעבור היום עשרות אלפי נוסעים, ובתורים לדלפקי ה"צ'ק אין" והבידוק הביטחוני נרשם עומס כבד.

בתוך כך, דווח הבוקר כי אירעה תקלה במערכת המזוודות בנתב"ג, מה שהעלה את החשש כי נוסעים רבים ייאלצו לטוס ללא הכבודה שלהם. אך ‏בניגוד לדיווחים, ברשות שדות התעופה אומרים כי לא מכירים תקלה שכזו, "אין תקלת שבר. אנחנו מתפעלים שדה היום עם 72 אלף נוסעים שממריאים ונוחתים ויכול להיות שהיה משהו מקומי ורגעי שלא השפיע על הטיסות".

על פי הנתונים של רשות שדות התעופה, צפויים לעבור היום בנתב"ג לא פחות מ-71,400 נוסעים וזאת ב-454 טיסות בינלאומיות. מתוך הנוסעים האלו כ-39,700 נוסעים יצאו מישראל ב-248 טיסות, וכ-31,700 מתוכם יכנסו לישראל ב-206 טיסות.

ברשות שדות התעופה טוענים כי התורים הארוכים הינם בעיקר בעמדות ה"צ'ק אין" ליוצאים לחו"ל, וזאת בעקבות הצורך בבדיקת מילוי הנחיות הקורונה והדרישות השונות של המדינות בנוגע לכניסת תיירים אליהן. עובדה נוספת הגורמת לעומסים היא שבמהלך תקופת הקורונה עובדים רבים פוטרו, וכעת קיים מחסור בעובדים.

במהלך ימי חול המועד יעברו בנתב"ג בממוצע כמעט 70 אלף נוסעים בכל יום, ובכל חודש אפריל צפויים לעבור כמיליון וחצי נוסעים, מספרים הדומים לנתונים שלפני תקופת הקורונה. ועד עובדי רשות שדות התעופה פרסם הבוקר הודעה ולפיה לאור העיכובים והעומסים הצפויים הם קוראים לציבור להיערך בהתאם ולהתאזר בסבלנות.

שדה התעופה בן גוריון תורים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד