כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תמונות וסרטונים

באמצעות אפליקציית וואטסאפ: כך נמכרו כלי הנשק

כתבי האישום שהוגשו מפרטים כיצד 12 נאשמים נהגו להתכתב ולשלוח זה לזה תמונות וסרטונים של כלי הנשק לצורך ביצוע עסקאות שונות בשווי עשרות אלפי שקלים

באמצעות אפליקציית וואטסאפ: כך נמכרו כלי הנשק
וואטסאפ צילום: unsplash

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד שני כתבי אישום בגין עבירות נשק המגוללים דרך פעולה דומה של ביצוע עסקאות נשק באמצעות אפליקציית "ווטסאפ". כל אחד מכתבי האישום מפרט כיצד 12 הנאשמים נהגו להתכתב ולשלוח זה לזה תמונות וסרטונים של כלי הנשק לצורך ביצוע עסקאות שונות בשווי עשרות אלפי שקלים.

כתב האישום הראשון, שהוגש ע"י עו"ד אורי רינצקי, מתאר כיצד קידם הנאשם איהאב לבדה (19 מתל שבע) בחודש ינואר האחרון, עסקאות נשק באמצעות התכתבויות באפליקציית "ווטסאפ", במטרה למכור לנאשמים הנוספים כלי נשק מסוגים שונים בסכומים של עשרות אלפי שקלים בעבור כל עסקה.

בתוך כך, לבדה נהג לשלוח לנאשמים תמונות וסרטונים של כלי הנשק ולנהל עמם משא ומתן לגבי מחיריהם. לנאשמים יוחסו עבירות של ניסיון לביצוע עסקה אחרת בנשק, ניסיון לרכישת נשק ונשיאת נשק ואביזר נשק בצוותא, כל אחד ע"פ חלקו כמתואר בכתב האישום.

בבקשת הארכת המעצר טען עו"ד רינצקי כי: "למשיבים מיוחסות עבירות נשק חמורות, המקבלות נופך חמור עוד יותר נוכח נפיצותן של עבירות בנשק המתרחשות חדשות לבקרים בחברה הישראלית. העובדה כי לא אותרו כלי נשק שנסחרו ונישאו, ועדיין זמינים לשימוש אלים, מגדילה את המסוכנות הנשקפת מהמשיבים, בשל הפוטנציאל הקטלני הטמון בכל אחד מאותם כלי נשק".

כתב האישום השני, שהוגש על ידי עו"ד תומר שטינברג, מפרט כיצד באופן דומה, במהלך חודש ינואר 2022 התכתב ושוחח הנאשם המרכזי, בהא גאנם (29) מכפר זמר, עם חמשת הנאשמים האחרים באמצעות אפליקציית "ווטסאפ", במטרה לבצע עסקאות באמצעי לחימה ובתחמושת. גאנם נהג לשלוח, מיוזמתו או לבקשת הנאשמים, תמונות וסרטונים של כלי הנשק המוצעים למכירה.

לנאשמים מיוחסות עבירות של ניסיון לביצוע עסקה בנשק, נשיאת נשק וניסיון לרכישת נשק, כל אחד ע"פ חלקו כמתואר בכתב האישום.

כתב אישום סחר בנשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד