כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חשש ממועמדת הימין

מנהיגים יהודים בצרפת קוראים לתמוך במקרון

מועצת הארגונים היהודיים של צרפת והקונסיסטוריה היהודית המרכזית של צרפת, קוראים ליהודי המדינה להצביע לעמנואל מקרון בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, כדי למנוע ממארין לה פן מהימין הקיצוני לנצח

פרות: אילוסטרציה
פרות: אילוסטרציה צילום: Anat Hermony/FLASH90

ב-24 באפריל יתקיים סיבוב השני של הבחירות בצרפת, ומנהיגי הקהילות היהודיות קוראים להצביע לנשיא המכהן עמנואל מקרון, כדי למנוע ממארין לה פן הימנית-קיצונית לנצח. בהצהרה שפרסם השבוע ארגון הגג של יהודי צרפת CRIF. נאמר כי תוצאת ההצבעה יקבעו "חופש הפרט, המגוון האתנו-תרבותי בחברה, המסורות שלנו והיציבות של ארצנו".

ארגונים יהודיים כתבו כי מרין לה פן תומכת באידיאולוגיה ימנית ו"הפנים האמיתיות שלה מציגות את המנהיגים האכזריים והשנאת זרים ביותר באירופה, איתם היא קרובה ברמה האישית והאידיאולוגית". בהצהרה, שנחתמה על ידי נשיא הקונסיסטוריה היהודית המרכזית אלי קורסיה, והרב הראשי של צרפת, הרב חיים קורסיה, נאמר כי יש להצביע למקרון כדי "להבטיח את השמירה על עקרונות הרפובליקה והערכים ההומניסטיים של היהדות".

מוסדות יהודיים מתנגדים ללה פן ממספר סיבות. הם מדגישים את רצונה לאסור שחיטת בעלי חיים לפי ההלכה, ואומרים כי זה "מתקפה חמורה על חופש הדת".

המועמדת הימנית קיצונית לנשיאות צרפת, מארין לה פן, מטעם מפלגת "האיחוד הלאומי" אמרה כי במקרה ותיבחר, תקדם איסור שחיטה כשרה ברחבי המדינה. לאחר שדבריה עוררו סערה, היא חזרה בה מהנוסח המקורי ואמרה שמפלגתה תקדם חוק שיאפשר ייבוא בשר כשר ו'חלל', אך יאסרו שחיטה שלדבריה "לא הומאנית". מרין לה פן מתכוונת גם לאסור על לבישת כיסוי פנים מוסלמי במרחבים ציבוריים, ולקנוס מי שכן תעשה זאת. עם זאת, היא אמרה לאחרונה כי אין בכוונתה לאסור חבישת כיפה.

צרפת עמנואל מקרון מרין לה פן שחיטה כשרה שחיטה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד