י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הטיול הבטוח

מטיילים בבין הזמנים? אל תפסחו על ההוראות מצילי החיים

לרגל חג הפסח, ימי חול המועד ותקופת "בין הזמנים" רשות הטבע והגנים שבה ומזכירה את כללי הטיול הבטוח |"הקפדה על כללי הטיול הבטוח שרשות הטבע והגנים מפרסמת למען הציבור חשובה ביותר ומצילה חיים"

מטיילים בבין הזמנים? אל תפסחו על ההוראות מצילי החיים
חרדים מטיילים. אילוסטרציה צילום: באדיבות עמלינו

כללים מצילי חיים: חג הפסח, ימי חול המועד ותקופת בין הזמנים הם מהימים המבוקשים והטובים ביותר לטיולים בחיק הטבע, המורשת והנוף. לקראת תקופה זו רשות הטבע והגנים שבה ומזכירה למטיילים את כללי הטיול הבטוח על מנת שהטיול יהיה מהנה ויסתיים בשלום.

כך תטיילו בבטחה:

תכננו מראש: למדו מראש את אופי המסלול וודאו שהוא מתאים לגיל המטיילים ולכושרם הגופני. ותרו על הטיול בימי שרב ובימים שבהם ייתכן וקיימת סכנת שיטפונות

הצטיידו בהתאם: עם מפה עדכנית של המסלול, כמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וטלפון נייד עם סוללה מלאה

טיילו רק בשעות האור: תכננו את הטיול באופן שיסתיים בטרם החשכה. אם נקלעתם לחשכה עצרו במקומכם, הישארו בציר המסלול והזעיקו סיוע בטלפון.

הישארו על השביל המסומן: לכו אך ורק על שביל מסומן כפי שמופיע במפות עדכניות ולפי הוראות הסימון והשילוט במסלול.

עדכנו על הטיול במסלול: השאירו פתק על חלון רכבכם ובו פרטים על המסלול, פרטי התקשרות עמכם, מספר המטיילים ולוח זמנים משוער של המסלול. 

שומרים על עצמכם וגם על הטבע: קחו את הפסולת עמכם, לרבות המגבונים ונייר הטואלט לבל תגרמו נזק לחיות הבר. הימנעו מלשרוף את נייר הטואלט מחשש לשריפות. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.

 

כללי בטיחות טיולים רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד