כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עומד ומזהיר

טראמפ: "חידוש הסכם הגרעין האיראני יוביל לסופה של ישראל"

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, אמר כי הסכם הגרעין החדש גרוע בהרבה מההסכם המקורי מתקופת אובמה משנת 2015 והוא יכול להביא ל"קץ של ישראל"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

בראיון לרשת 'פוקס ניוז', הזהיר נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, מפני אפשרות להסכם גרעין עם איראן, ואמר כי הניסיון של ממשל ביידן לחתום על הסכם חדש, עשוי להיות סופה של ישראל. כזכור ב-2018 פרש טראמפ מהסכם הגרעין וכינה אותו 'גרוע מאד'.

בהתייחסו לפרישתו מההסכם, אמר טראמפ כי הוא עצר "עסקה נוראית". אבל "ההסכם היה טוב יותר מההסכם שהם רוצים לחתום עם הרפובליקה האסלאמית כעת", וציין כי "ישראל נמצאת בסכנה אדירה כי יש מפת דרכים מאוד מהירה לאיראן לגבי השגה של נשק גרעיני, והרבה נשק גרעיני".

בביקורת על הממשל על ההסכם הפוטנציאלי, הוא אמר, "מה שהם עושים בקונגרס, ומה שביידן עושה, אני לא יכול לדמיין שהם יאפשרו לזה לקרות".

מוקדם יותר באפריל, קבוצה של סנאטורים רפובליקנים אמריקאים קראה לממשל לספק לישראל את היכולות הצבאיות הנדרשות לה כדי להגן על עצמה מפני איראן החמושה בנשק גרעיני, והדגישו כי הממשל "יסכן את קיומה של מדינת ישראל. ותסכן ממשלות בעלות ברית ערביות של ארה"ב, ומעמדה של אמריקה במזרח התיכון תיהרס, ובסופו של דבר מאיימות על המולדת ארה"ב".

דונלד טראמפ הסכם הגרעין האיראני ג'ו ביידן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד