כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הדיון לא יידחה

דיווח: לחץ על אביר קארה להציב לבנט אולטימטום

האופוזיציה עושה כל שביכולתה להפיל את הממשלה באמצעות לחץ בכל מקום אפשרי, כולל על השחקנים הכי חמים, כמו ח"כ אביר קארה. על פי דיווחים, באופוזיציה לוחצים על קארה להציב לבנט אולטימטום בסוגיית עמיחי שיקלי: "דחיית ההפרשה או פיצול עכשיו" | בינתיים נקבע המועד להדחה והיו"ר החליפי שינהל את הדיון

דיווח: לחץ על אביר קארה להציב לבנט אולטימטום
אביר קארה עם בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הלחץ מצד האופוזיציה על חברי ימינה לפרוש גובר, על פי הדיווח של הכתב הפוליטי יובל שגב בגלי צה"ל, באופוזיציה לוחצים על סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת אביר קארה, להציב לראש מפלגתו נפתלי בנט אולטימטום בסוגיית הפרשתו של ח"כ עמיחי שיקלי מסיעת 'ימינה'; "דחיית ההפרשה או פיצול עכשיו".

באופוזיציה משכנעים את קארה ומסבירים את כדאיות המהלך בכך שיוכל להשאיר בידיו את איום הפיצול ולוודא שהוא מקבל את מה שהבטיחו לו. קארה כזכור כבר הודיע שהוא מתנגד להפרשת חברו הטוב עמיחי שיקלי בעת הזו. בסביבת סגן השר קארה מכחישים איום שכזה כלפי ראש הממשלה.

על רקע הדברים הללו, ‏אמר הערב חה"כ עמיחי שיקלי בראיון רדיופוני: "אחד מרגעי השפל של מפלגת ימינה, ראש ממשלה מבקש לסכל את היכולת של ח"כ לבחור ולהיבחר כשבסך הכל הוא מבקש להישאר נאמן לדרך. קארה גם חשב שזה מהלך נכון, זה מאפשר לו מרחב תמרון במקום לצלול למצולות עם המפלגה הזו".

לפני מספר ימים עמיחי שיקלי הבהיר מה הוא חושב על רצונו של בנט להכריז עליו כפורש: "‏אני מבין שבנט בלחץ, שלא לומר בהיסטריה, ובצדק. ימיו כרה"מ ספורים וגם מכונת אקמו בדמותם של אחמד טיבי ואיימן עודה לא תעזור לו. אתייצב בגאון לדיון בענייני וכפי שאמרתי אמשיך בדרך בה התחייבנו לבוחר בכל מחיר".

בינתיים בכנסת מתכוננים בצעדי ענק לדיון בוועדת הכנסת בדבר הפרשתו של שיקלי ומי שינהל את הישיבה ב-25.4 יהיה חבר הכנסת איתן גינזבורג מ'כחול לבן' ולא יושב הראש הקבוע של הוועדה ח"כ ניר אורבך. למרות בקשתו של עורך הדין גיא בוסי, המייצג את שיקלי לדחות את הדיון בכמה שבועות נוספים בכדי שיוכל להיערך בהתאם, זו נדחתה והדיון יתקיים בתאריך הנ"ל וצפוי להיות סוער וקולני במיוחד. 

נפתלי בנט עמיחי שיקלי אולטימטום לבנט אביר קארה מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד