כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ראש ממשלה בתואר בלבד"

יועצו של נתניהו: "כשרה"מ לא משפיע - התפקיד מיותר"

ראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר תחת כהונתו של נתניהו, מגיב לעובדה שעדיין לא מונה לו מחליף ומתייחס לצעדים של הממשלה להורדת יוקר המחייה: "היו צריכים להוריד את מס הדלק הרבה קודם, יש עודפים של עשרות מיליארדים בגבייה"

יועצו של נתניהו: "כשרה"מ לא משפיע - התפקיד מיותר"
פרופ' אבי שמחון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה תחת כהונתו של נתניהו, אומר שהצעדים הכלכליים שעושה הממשלה נעשו מאוחר מדי ומגיב לאי מינוי מחליף מאז שעזב.

שמחון אמר ל'ynet' על הצעדים החדשים בהובלת שר האוצר אביגדור ליברמן, כמו הורדת מחיר הדלק ב-50 אגורות: "אני חושב שהיה צריך לעשות את זה הרבה קודם ויותר חזק. אמרתי את זה לפני שלושה-ארבעה חודשים כשהחלה עליית המחירים".

"אמרתי שהממשלה צריכה לעשות איזושהי עסקה עם הסקטור הפרטי. שתדאג שלא יעלה מחיר הדלק, ותשמע יש עודפים של עשרות מיליארדי שקלים בגבייה".

שמחון תקף את ליברמן ןאמר: "אי אפשר להגיד 'נכון' כששר האוצר עושה כל פעם דברים, שחודשיים לפני זה הוא אמר 'בשום פנים ואופן'. הוא אמר 'לא אוריד את המס על הדלק', והנה חודשיים אחרי זה הוא מוריד את המס על הדלק".

"אנחנו השארנו פה כלכלה פורחת שמצליחה בצורה יוצאת דופן. השאלה היא איך אתה מעביר את העושר הגדול הזה שנוצר, את העודפים הגדולים שהממשלה גובה, איך אתה מעביר את זה לאזרחים ברמת החיים".

הוא התייחס גם לאי מינוי מחליף לתפקידו, "התפקיד מאוד חשוב כשיש ראש ממשלה שמעורב בכלכלה. כי מישהו צריך לעזור לו, לתווך בינו לבין שאר הגופים. ברגע שראש ממשלה הוא ראש ממשלה בתואר בלבד, ואין לו שום קשר לכלכלה, אין צורך במתווך".

ין צורך כששר אוצר בא לטלוויזיה ואומר 'הכל יקרה במשרד האוצר'. מה הוא בעצם אומר? 'אני עושה הכל, אין ראש ממשלה'. ושוב, אני לא ממציא את זה, אלה דברים שהוא אמר בריאיון בכל האולפנים, הכל יקרה במשרד האוצר".

אבי שמחון המועצה הלאומית לכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד