כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על רקע המהומות בהר הבית

מכתב לבנט: רע"מ מאיימת לפרק את הקואליציה

המהומות במסגד אל אקצא מעלות את חמתו של השותף הערבי בקואליציה ח"כ מנסור עבאס שמעביר היום מסר ואומר כי "הפגיעה במסגד אל אקצא הוא קו אדם עבורנו, גם בהקשר של יציבות הקואליציה" | ח"כ גנאים ממפלגתו הגדיל לעשות ושיגר איום כתוב לראש הממשלה בנט

מכתב לבנט: רע"מ מאיימת לפרק את הקואליציה
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת רע"ם, ח"כ מנסור עבאס מזהיר כי, "המשך הפגיעה במסגד אל אקצא הוא קו אדם עבורנו, גם בהקשר של יציבות הקואליציה". דבריו נאמרו על רקע המהומות הקשות הבוקר (שישי) בהר הבית.

ב‏רע"ם מגנים את המהומות באל אקצא, "הפתרון היחיד הוא למנוע מכל מי שלא מוסלמי להיכנס למתחם" אמר ח"כ מנסור עבאס, בראיון לרדיו א-שמס. לדבריו: "העברתי מסר לכל הדרגים המדיניים ולמשטרה - המשך הפגיעה במסגד אל אקצא הוא קו אדם עבורנו, גם בהקשר של יציבות המשתוללים". דבריו מגיעים על רקע התפרעות פלסטינים משעות הבוקר בהר הבית, שם המשטרה מנסה לפזר את המתפללים שמיידים אבנים.

והוא לא לבד. ח"כ מאזן גנאים ממפלגתו, מאיים לפרוש מהקואליציה על רקע המהומות במסגד אל אקצא.

במכתב ששיגר גנאים לראש הממשלה נכתב: "הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה".

לדבריו: "ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אלאקצא ‏הקדוש אין לה זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה".

עימותים קשים נרשמו בין מתפללים-מתפרעים לכוחות הביטחון מאז השעה 04:00 לפנות בוקר. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 90 פצועים עד כה. בהודעת המשטרה נמסר כי האירוע החל לאחר שהחלה בהר תהלוכה עם דגלי חמאס ורש"פ, שכללה ירי זיקוקים לאוויר וידוי אבנים.

עימותים קשים בהר הבית: המשטרה פרצה, עשרות נפצעו • תיעוד

הכוחות המתינו לסיום התפילה ולאחר שהחל יידוי אבנים לכיוון הכותל וההתפרעות התגברה, הללו נאלצו לפעול לפזר ולהדוף את מפרי הסדר ולאפשר ליתר המתפללים לצאת בבטחה.

ארגון הטרור חמאס הגיב למתרחש בהר וכינה את המהומות "המתקפות הברבריות של חיילי הכיבוש הישראלי על המתפללים באל-אקצא". עוד נכתב בהודעת ארגון הטרור כי ישראל "תישא באחריות לתוצאות (המתקפות). אחינו בירושלים לא לבדם במערכת אל-אקצא, עמם כל העם הפלסטיני והתנגדותו. אנו קוראים להמוני עמנו בגדה, בפנים הפלסטיני (בתוך ישראל) ובכל מקום בפלסטין לעמוד לצד אחינו בירושלים ולתמוך בהגנתם ההירואית על מסגד אל-אקצא", כך בהודעת דובר חמאס, פוזי ברהום.

גם המופתי של ירושלים מגנה את פריצת כוחות הביטחון להר הבית. בשיחה עם הטלוויזיה הפלסטינית אמר המופתי, מוחמד חוסיין, כי "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים היום" אך הביע את ביטחונו כי "הפלסטינים יכשילו את התכניות הציוניות". כך דווח ב'כאן חדשות'.

דוברו של ראש הרשות הפלסטינית, נביל אבו רדינה הגיב על העימותים בהר הבית הבוקר: "ההסלמה הישראלית הופכת את הסכסוך המדיני למלחמת דת שתטרוף את כולם". דבריו הוקראו בערוץ הטלוויזיה הרשמי של הרשות הפלסטינית.

השר הפלסטיני לענייני ירושלים, פאדי אל-הדמי, גינה את כניסת הכוחות להר הבית ואת "המתקפה על המתפללים", כלשונו. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית כתב אל-הדמי כי ממשלת ישראל היא הנושאת באחריות המלאה להשלכות של המעשים האלו, וכי זוהי הפרה של המצב הקיים במסגד אל-אקצא.

גם ‏ירדן מגנה בחריפות את מה שהיא מכנה ההסתערות של המשטרה הישראלית וכוחות מיוחדים על מסגד אל-אקצא ואת ההתקפה על המתפללים. בהודעה מטעם דובר משרד החוץ, היית'ם אבו אל-פול, נאמר כי המעשים הללו מהווים "הפרה בוטה", ראויים לגינוי ולא מתקבלים על הדעת. דרש מישראל להוציא את הכוחות באופן מיידי. ‏דובר משרד החוץ הירדני הזהיר בהודעה מההשלכות של ההסלמה המסוכנת הזו. והטיל על ישראל את האחריות לשלמותו של מסגד אל-אקצא ולשלומם של המתפללים המוסלמים.

מנסור עבאס מהומות בהר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד