י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי המתקפה על לפיד

היחסים מתדרדרים: השגריר הישראלי זומן לשיחה ברוסיה

משרד החוץ הרוסי זימן את שגריר ישראל ברוסיה לשיחת הבהרה, על רקע המתקפה של לפיד על פעולות רוסיה באוקראינה כשכינה אותם פשעי מלחמה. רוסיה אתמול תקפה בחריפות אותו והאשימה: "ניסיון להסיט את תשומת הלב"

היחסים מתדרדרים: השגריר הישראלי זומן לשיחה ברוסיה
ולדימיר פוטין/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היחסים בין רוסיה לישראל ממשיכים להידרדר. שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי זומן הערב (ראשון) לשיחת הבהרה במשרד החוץ הרוסי. זאת ברקע המתקפות בין שתי המדינות.

משרד החוץ ברוסיה זימן את בן צבי לשיחת הבהרה, כשעוד לא ברור עדיין אם בכוונת מוסקבה לנזוף באופן רשמי בשגריר. השיחה מגיעה לאחר שברוסיה תקפו את ישראל ולפיד.

הרוסים תקפו את שר החוץ הישראלי בעקבות הגינוי שלו על מעשיהם של רוסיה באוקראינה, שבו כינה אותם "פשעי מלחמה", במסגרת החלטתו לתמוך בהשעייתה של מוסקבה ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

משרד החוץ הרוסי לא נותר חייב, וביום שישי פרסם הודעה נגדו. "הגינוי ניסיון שהוסווה בצורה גרועה לנצל את הסיטואציה באוקראינה על מנת להסיט את תשומת לבה של הקהילייה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הלא-פתורים הממושכים ביותר - הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

בגינוי הרוסי נכתב עוד כי בניגוד להחלטות רבות של מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם, ממשלת ישראל ממשיכה בכיבוש "הבלתי חוקי ובסיפוח הזוחל של שטחים פלסטינים וכתוצאה מכך למעלה מ-2.5 מליון פלסטינים בגדה המערבית חיים במובלעות מפוזרות המנותקות מהעולם החיצון".

שגריר ישראל רוסיה יאיר לפיד משבר דיפלומטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד