כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
היערכות מוגברת בעיר העתיקה

תקיפת האוטובוסים בירושלים: נעצר בחשד שהאט את התנועה - וזימן את התוקפים

המשטרה עצרה במהלך היום תושב מזרח ירושלים בחשד ששיתף פעולה עם הצעירים שרגמו באבנים אוטובוסים שהיו בדרכם לכותל המערבי, בכך שהאט את התנועה | מפקד מחוז ירושלים: "חווים רמדאן מורכב ומאתגר"

תקיפת האוטובוסים בירושלים: נעצר בחשד שהאט את התנועה - וזימן את התוקפים
אילוסטרציה צילום: pexels

ערבי, תושב ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים, נעצר בחשד שגרם להאטה של אוטובוסים שעשו את דרכם הבוקר לכותל המערבי וזימן את הצעירים שייידו לעברם אבנים. כל עדכן הערב (ראשון) מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן בתדרוך לכתבים. מפקד המחוז מסר כי הנהג "הופלל" וכי הוא נצפה מבצע את המעשה במצלמות האבטחה.

באירוע, נזכיר, נפצעו שבעה נוסעים שנפגעו מאבנים. האירוע התרחש כאשר מספר אוטובוסים שעשו את דרכם ממרכז ירושלים לכיוון הכותל המערבי, הותקפו במטחי אבנים שיידו צעירים במזרח העיר. לפחות שלושה אוטובוסים ניזוקו וחלונותיהם נופצו.

מפקד המחוז ציין כי יידוי האבנים לעבר האוטובוסים התרחש בזמן שהמאמץ העיקרי היה להשיב את הסדר בהר הבית. "יש כוחות שפרוסים בכל רחבי העיר העתיקה, אבל זה לא קורה בכל נקודת זמן. השוטרים עצרו את רעולי הפנים שיידו את האבנים. תוך פחות מ-10 דקות הגיע הכוח למקום. אני מצר על הפצועים אבל קיבלנו החלטה שלא להפסיק את האוטובוסים, והנסיעות המשיכו בצורה מסודרת".  

באשר לתקיפתם של שלושה מתפללים חרדים שהיו בדרכם לתפילה בכותל המערבי ע"י פורעים ערבים שארבו להם באחת מסמטאות העיר העתיקה, אמר מפקד המחוז כי לאחר מספר דקות נעצרו חשודים. "כח זיהה את האירוע, ביצע מרדף ועצר את התוקפים", אמר.

בתיעוד נראו המתפללים כשהם עטופים בטלית, כשלפתע קופצים עליהם מספר צעירים ומכים אותם בבעיטות ובאגרופים. בתיעוד, שעורר סערה, לא נראים שוטרים בקרבת מקום. שני ערבים נעצרו בחשד לתקיפה.

אין ספק שאנחנו חווים רמדאן מורכב ומאתגר", אמר מפקד המחוז. "היו לא מעט אירועים שטופולו נקודתית אך אנחנו ערוכים גם לימים מאתגרים נוספים. אני קורא למנהיגים, נבחרי הציבור ואנשי הדת לגנות את המסיתים". ניצב דורון תורג'מן המחוז סירב להגיב לחבר הכנסת איתמר בן גביר, שאיים לפתוח לשכה בשער שכם. "אני לא מתכוון לענות לאף חבר כנסת. לא לבן גביר ולא לאף רחד אחר. אלא מנהל איתו שיח ומצפה מנבחרי הציבור לגלות אחריות".

יידוי אבנים טרור אבנים פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד