י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עבודה בעיניים

במשותפת לועגים להחלטת רע"מ ומועצת השורא

לאחר כינוס מועצת השורא בה הוחלט כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בקואליציה במחאה על "אלימות השוטרים" בהר הבית ומסגד אל-אקצא, חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת לגלגו על ההחלטה "הדרמטית" כדבריו של איימן עודה או "הומור של פגרה" כהגדרת אחמד טיבי, ברע"מ ניסו להגיב אך ברחוב הערבי ההחלטה נתפסת כעבודה בעיניים

במשותפת לועגים להחלטת רע"מ ומועצת השורא
עבאס, טיבי ואיימן עודה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

מועצת השורא החליטה הערב (ראשון) כי רע"מ תקפיא את חברותה בקואליציה, ובנוסף גם את הפעילות הפרלמנטרית בכנסת בעקבות המצב הביטחוני והמהומות באל-אקצא. ובנוסף סוכם שהמפלגה תנסה לרתום את הרשימה המשותפת להכרזה על התפטרות כללית מהכנסת.

משמעות ההחלטה להקפאת החברות בכנסת היא שרע"מ לא תשתתף בהצבעות במליאה ובוועדות הכנסת, וכן לא תיקח חלק בכל פעילות פרלמנטרית אחרת במשכן.

בכירים ברשימה המשותפת לגלגו על החלטת המפלגה שנעשתה בתיאום מלא עם ראש הממשלה נפתלי בנט והחליפי יאיר לפיד: "מדובר במעשה ליצנים נואשים. עליהם להקפיא את הבושות שלהם ולהתפטר מהאסון שאליו דחפו את החברה הערבית. אין כזה דבר 'הקפאת חברות בכנסת'. הליצנים האלה אפילו לא התפטרו מהקואליציה שפוגעת במסגד אל-אקצא. רעמבלוף".

חבר הכנסת איימן עודה כתב בציניות, "לא להגיע לכנסת בפגרה. החלטה דרמטית".

בתגובה ישירה לציוץ של ח"כ עודה, אמרו ברע"מ: "בשונה מהמשותפת, אנחנו מפלגה רצינית שמקיימת הבטחות. לאחר סיום הפגרה יתברר לכולם שמי שמתכנן להציל את ממשלת בנט הוא איימן עודה והמשותפת, לא רע"מ".

אחמד טיבי צייץ: "‏אומנם חברי קואליציה אבל חוש הומור יש להם. חוש הומור של פגרה".

גם חבר הכנסת עופר כסיף, התלוצץ וכתב: "ההכרזה של רע"מ על "הקפאת" חברותם בקואליציה בזמן פגרת הכנסת כמוה כהכרזה על דיאטה במהלך ימי הרמדאן".

גורמים אחרים ברשימה המשותפת אמרו: "אנו דוחים את האקרובטיקה של מנסור. הם משביתים את חברותם במהלך חופשת האביב, שתימשך שלושה שבועות מהיום, ולאחר תום החג שמים את ההשעיה בצד על מנת להמשיך ולתמוך בממשלה שידיה מוכתמות בדם הנוער הפלסטיני, פלישה למסגד אל-אקצא וחקיקת חוקים נגד עמנו. "הם תומכים מעשית ומציאותית בממשלה הזו. הם האחרונים שצריכים להטיף למשותפת, שתישאר קוץ בגרונן של כל ממשלות הימין והגזענות בראשות בנט, שקד וההרכבים הממשלתיים שלהם. המצב הוא טרגי ובלתי נסבל. הגיע הזמן שתתפטרו מממשלת בנט".
גם במפלגה הקומוניסטית חד"ש, שמהווה חלק מהרשימה המשותפת, קראו לרע"מ להפסיק לאלתר את חברותה בקואליציה; "תפרשו מממשלת הכיבוש וההרג מיד וללא היסוס. ממשלה פושעת זו לא הביאה בשורות טובות - לא במישור המדיני, לא במישור השוויון לציבור הערבי ולא ברמת החיים ועליית המחירים. אז תפרשו ממנה ותצילו מה שנשאר מכם".
ברע"מ אמרו בתגובה למהלך שעליו הוחלט הערב: "רע"מ קוראת לרשימה המשותפת לקבל החלטה דומה, להקפיא את חברותה בכנסת עד שיושג פתרון לסוגיית הפלישה לאל-אקצא. אנחנו מוכנים לקבל החלטה גם על התפטרות קולקטיבית של המפלגות הערביות מהכנסת. מרגע זה, נציגי רע"מ משעים את חברותם לא רק בממשלה אלא את חברותם בכנסת, והם מחויבים שלא להגיע לכנסת".
מפלגת רע"מ הרשימה המשותפת מועצת השורא מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד