י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נשיא במעצר בית

דיווח: יורש העצר הסעודי אילץ את נשיא תימן לפרוש מתפקידו

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, הורה לנשיא תימן לשעבר להעביר את סמכויותיו, וכעת הוא נמצא במעצר בית בריאד. בסעודיה איימו שאם לא יפרוש,  יפרסמו עדויות על השחיתות שלו

דיווח: יורש העצר הסעודי אילץ את נשיא תימן לפרוש מתפקידו
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

ב-7 לאפריל דווח בעולם הערבי על ‏טלטלה במחנה הפרו סעודי בתימן. הנשיא שנתמך בידי ריאד, עבד רבו האדי מנסור, הודיע על העברת כל סמכויותיו למועצת נשיאותית שתכלול שמונה חברים ובראשה רשאד מוחמד אל-עלימי, האיש החדש של יורש העצר הסעודי בן סלמאן בתימן.

המהלך נראה כמו ארגון מחדש במחנה הפרו הסעודי בתימן בצל הפסקת האש עם המורדים החות'ים. על פי הדיווח של רועי קייס ב'כאן חדשות'. ‏עבד רבו מנסור האדי היה הסגן של הנשיא המיתולוגי עלי עבדאללה סאלח, שהודח אחרי האביב הערבי. הוא כיהן כנשיא תימן מאז פברואר 2012 בתמיכת מדינות המפרץ. מאז קרו הרבה דברים ובראשם השתלטות החות'ים אבל הוא הצליח להישאר ראש הפירמידה במחנה שמקבל תמיכה מהסעודים. אך בתחילת חודש אפריל קרנו ירד.

אתמול דווח ה'וול סטריט ג'ורנל' כי יורש העצר הסעודי, בן סלמאן, אילץ את נשיא תימן לשעבר, עבד רבו האדי מנסור, לפרוש מתפקידו ולהעביר את סמכויותיו וכעת הוא נמצא במעצר בית בריאד. לפי הדיווח, שנסמך על בכירים סעודים ותימנים, בסעודיה איימו שאם לא יפרוש, אז יפרסמו עליו עדויות על השחיתות שלו.

זאת לא הפעם הראשונה שסעודיה קובעת למנהיג לפרוש. בנובמבר 2017 ראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, הכריז על התפטרותו במהלך ביקור בריאד ואז החלו הפרסומים שהוא מוחזק שם בניגוד לרצונו. לפי דיווחים בתקשורת הבינלאומית באותם ימים. יורש העצר הסעודי בן סלמאן אילץ אותו להתפטר במחאה על דריסת הרגל של חיזבאללה ואיראן בלבנון והוא אף הוא הוחזק במעצר בית בסעודיה בניגוד לרצונו עד ששב ללבנון.

יורש העצר תימן סעודיה מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד