כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקורת מבית

בתו של נשיא איראן לשעבר יוצאת נגד משמרות המהפכה

המחוקקת לשעבר, פאזה האשמי רפסנג'אני אמרה, כי משמרות המהפכה צריכים להישאר ברשימת הטרור של ארצות הברית. היא אמרה כי הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור הזרים אינה האינטרס של איראן

מפגינים נגד המשטר באיראן: אילוסטרציה
מפגינים נגד המשטר באיראן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

במהלך המשא ומתן להחזרת הסכם הגרעין של איראן משנת 2015, ממנו פרשה ארה"ב בראשות נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ, טהראן דרשה על פי הדיווחים להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור העולמית.

האשמי רפסנג'אני, פוליטיקאית המתנגדת למשטר האיראני, ובתו של הנשיא לשעבר, אמרה כי "משמרות המהפכה יורה טילים, ומודיעה שזה תפקידנו". היא קראה לא להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. היא כינתה את פעולותיה של משמרות המהפכה מזיקים למדינה, והוסיפה, "הדרך היחידה של משמרות המהפכה לחזור לצריפים היא להשאיר אותם ברשימת הסנקציות". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

היא ציינה כי: "מה שהחברה האיראנית מקבלת ממשמרות המהפכה הם השלכות שליליות ויש לעצור זאת בשלב מסוים". האשמי ידועה בהערותיה הביקורתיות על הרפובליקה האסלאמית, מנהיגיה ומדיניותה. אביה, שבמשך עשרות שנים היה האיש השני בעוצמתו ברפובליקה האסלאמית, סייע להביא את המנהיג העליון עלי חמינאי לשלטון ב-1989 ואיפשר למשמרות המהפכה להיות שחקן כלכלי במדינה.

בתו של הנשיא לשעבר היא לא היחידה במשפחה שמתנגדת למשטר האיראני. כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הביקורת נגד המשטר האיראני הגיעה גם ממוחסן האשמי, אחיה של פאזה האשמי, ובנו של נשיא איראן לשעבר, אכבר האשמי רפסנג'אני, כינה את מותו של אביו ב-2017 "חשוד".

רפסנג'אני שהחל את הקריירה הפוליטית שלו ב-1979 כעוזר של רוחאללה חומייני, מייסד הרפובליקה האסלאמית של איראן לאחר המהפכה, מילא תפקידים גבוהים עד מותו. הוא היה יושב ראש הפרלמנט של איראן בין השנים 1980-1989, הפך לנשיא איראן בשנת 1989 וכיהן בתפקיד עד 1997 והיה יו"ר מועצת היעילות של המדינה מאז 1989 ועד 2017.

על פי דיווחים רשמיים הוא מת מהתקף לב בזמן ששחה בבריכה בצפון טהראן ב-8 בינואר 2017, לאחר ששומרי הראש שלו לקחו אותו לבית חולים סמוך. הוא היה בן 82 וסבל מסוכרת במותו.

איראן משמרות המהפכה ארגוני טרור נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד