י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ילדים נחטפו לרוסיה

הלחימה נמשכת: לבוב ודנייפרופטרובסק הותקפו

נשיא אוקראינה מאשים את החיילים הרוסיים בביצוע חטיפות ועינויים בחלקים הדרומיים של המדינה. בריטניה: התקפות של רוסיה על מריופול, דומה לגישתה בצ'צ'ניה ובסוריה. ילדים אוקראינים נחטפו לכיוון רוסיה

הלחימה באוקראינה: אילוסטרציה
הלחימה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

משרד ההגנה הבריטי אמר היום (שני), שהפגזות של רוסיה לעבר אזורים אזרחיים במריופול שבאוקראינה עולה בקנה אחד עם גישתה לצ'צ'ניה ב-1999 ולסוריה ב-2016, שם הרוסים החריבו ערים שלמות, בדומה לערים שהרוסים החריבו באוקראינה. משרד ההגנה הבריטי הדגיש, כי ההתקפות הללו באות "למרות הטענות של משרד ההגנה הרוסי ב-24 בפברואר כי רוסיה לא תפגע בערים ולא תאיים על האוכלוסייה האוקראינית", כך נמסר ממשרד ההגנה הבריטי בתדרוך המודיעין האחרון שלו. המשרד גם שיבח את ההתנגדות האוקראינית במריופול ובמקומות אחרים.

הרשויות באוקראינה דיווחו על פיצוצים רבים באזורים המערביים והדרומיים של לבוב ודנייפרופטרובסק. באוקראינה מדווחים על הרוגים ופצועים. אנדריי סאדובוי, ראש עיריית לבוב, אמר כי היו "חמש פגיעות טילים ממוקדות על העיר". ולנטין רזניצ'נקו, מושל דנייפרופטרובסק, דיווח על התקפות מוקדם בבוקר יום שני, אך אמר שרוב הטילים הופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה.

הנשיא זלנסקי אמר אתמול, כי כוחות רוסים באזורים הדרומיים של המדינה עינו וחטפו אנשים. "בונים שם תאי עינויים", אמר זלנסקי בנאום לאומה. "הם חוטפים נציגים של ממשלות מקומיות וכל מי שנחשב מקושר לקהילות המקומיות". הוא גם אמר שהרוסים יוצרים מדיניות בדלנית, ומכניסים מטבע רוסי, הרובל, בחלקים הכבושים באזורי חרסון וזפוריז'יה.

ארגון זכויות האדם של קרים מסר שהצבא הרוסי הוציא בכוח כ-150 ילדים ממריופול, כולל 100 ילדים חולים ופצועים שהיו בבית חולים, וכי הם הועברו לכיוון דונייצק הכבושה והעיר הרוסית טגנרוג. פטרו אנדריושצ'נקו, יועצו של ראש עיריית מריופול, אמר כי הילדים הוצאו מבתי החולים ללא הוריהם וכי "הילדים החטופים" הללו אינם יתומים. נציב זכויות האדם באוקראינה אמר כי יותר מ-120,000 ילדים גורשו מאוקראינה בכוח לרוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד