כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדרך לקריסה

נציבת האיחוד: "פשיטת רגל של רוסיה היא רק עניין של זמן"

נשיאת הנציבות של האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי היא רוצה לראות משלוחי נשק לאוקראינה, ורוצה להחמיר את הסנקציות נגד רוסיה. היא אמרה גם כי הכלכלה של רוסיה בקריסה

המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: הדס גרינברג, כאן 11

אורסולה פון דר ליין, נציבת האיחוד האירופי, הייתה הפוליטיקאית הבכירה הראשונה מהמערב שנסעה לבוצ'ה. בפרבר קייב, שם ראתה נציבת האיחוד האירופי באיזו אכזריות חיילי פוטין השתוללו. בראיון ל'בילד' הגרמני היא אמרה: "זאת הייתה זוועה צרופה לראות את מציאות המלחמה. קבר האחים בכנסייה בבוצ'ה, הרבה שקי גופות, הרחוב שבו אנשים נהרגו ללא הבחנה, הבתים המופצצים, המכוניות השרופות".

היא קראה לתת נשק לאוקראינה: "אני לא מבדילה בין נשק כבד וקל. אוקראינה צריכה לקבל את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, האיחוד האירופי מקצה 1.5 מיליארד יורו לכך, מדינות חברות רבות נותנות גם הן כסף לאוקראינה". היא נשאלה לגבי חמש חבילות של סנקציות של האיחוד האירופי נגד רוסיה שלא עצרו את המלחמה פוטין. האם הסנקציות רופפות מדי?

פון דר ליין השיבה: "לא. הסנקציות עושות את דרכן עמוק יותר לכלכלה הרוסית מדי שבוע, היצוא לרוסיה קרס ב-70 אחוז. 700 מטוסים רוסיים איבדו את רישיונם עקב מחסור בחלקי חילוף ועדכוני תוכנה. מאות חברות גדולות ואלפי מומחים מפנים עורף לרוסיה. לפי התחזיות הנוכחיות, התוצר המקומי הגולמי ברוסיה יקרוס ב-11%. פשיטת הרגל הלאומית של רוסיה היא רק עניין של זמן. עם המלחמה הזו, פוטין הורס גם את מדינתו שלו ואת עתיד תושביה".

היא נשאלה על כך שמדי יום, מדינות האיחוד האירופי משלמות לרוסיה 450 מיליון יורו רק עבור אספקת נפט. כמה זמן זה אמור להימשך?

פון דר ליין השיבה: "המטרה העיקרית היא לצמצם את הכנסתו של פוטין, פוטין גובה מחירים גבוהים, אנחנו מפתחים כיום מנגנונים חכמים כדי שניתן יהיה לכלול נפט גם בשלב הסנקציות הבא". היא נשאלה לגבי ממשלתו של הקנצלר הגרמני שמהססת לספק טנקים לאוקראינה. האם גרמניה נוטשת את אוקראינה?

פון דר ליין השיבה: "זה חל על כל המדינות החברות, מי שיכול צריך לספק במהירות, כי רק אז תוכל אוקראינה לשרוד במאבק ההגנה החריף שלה נגד רוסיה". עוד אמרה: "גרמניה תמכה באוקראינה במשך שנים רבות ואישרה את כל חמש חבילות הסנקציות שהצענו תוך 48 שעות. האיחוד האירופי מעולם לא פעל מאוחד, נחוש ונמרץ כפי שהוא כעת. לגרמניה יש חלק בזה".

לגבי העמדה לדין של פושעי מלחמה רוסיים, אמרה פון דר ליין: "אני משוכנעת בתוקף שהעבריינים ייענשו על זוועותיהם על ידי בית משפט בינלאומי. הקמנו צוות חקירה עם אוקראינה כדי לספק מידע לבית הדין הבינלאומי לצדק. ישנן עדויות רבות לפשעים שביצעו חיילים רוסים. אבל לא רק את הפושעים המיידיים צריך להעמיד לדין, גם את האחראים ללוחמה הזו, שעלתה בחייהם של אלפי אזרחים. פוטין אחראי למלחמה הזו, הוא הורה על הפלישה ומושך בכל החוטים".

היא נשאלה לגבי סיום המלחמה: "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לסיים את זה בהקדם האפשרי. ובמקביל צריך להכין את עצמנו לעובדה שבמקרה הגרוע המלחמה עלולה להימשך חודשים ואפילו שנים".

מלחמת אוקראינה רוסיה האיחוד האירופי סנקציות כלכליות גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד