כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא מתכוון לוותר

זלנסקי מאשים את פוטין בבניית תאי עינויים ובחטיפת פקידים

המנהיג ההירואי של אוקראינה חזר על כך שהוא לא יוותר על אף פיסת אדמה במזרח אוקראינה, בניגוד לנכונותו הקודמת להתפשר על אזורים שנויים במחלוקת | הוא טען כי "כוחות רוסים גונבים כסף לפנסיה ובונים תאי עינויים"

זלנסקי מאשים את פוטין בבניית תאי עינויים ובחטיפת פקידים
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען כי הכוחות הרוסיים מבצעים 'עינויים וחטיפות' - וקרא לבעלי ברית מערביים לחזק את ארסנל הנשק של אוקראינה.

בנאום וידאו שפרסם הנשיא בפייסבוק, אמר זלנסקי שדרום אוקראינה נהרסת על ידי חוליות עינויים רוסיות. לדבריו: "בונים שם תאי עינויים. הם חוטפים נציגים של רשויות מקומיות וכל מי שנחשב נאמן לאוקראינה".

בחלקים הכבושים באזורים כמו חרסון וזפוריז'יה, הרוסים יוצרים מדיניות בדלנית ומכניסים מטבע רוסי, הרובל. הפגזה רוסית על העיר השנייה בגודלה באוקראינה, חרקוב, גרמה למותם של 18 בני אדם ופצעה 106 בארבעת הימים האחרונים בלבד, אמר זלנסקי.

"זה טרור מכוון, זה מרגמות, ארטילריה נגד שכונות מגורים רגילות, נגד אזרחים רגילים", תיאר הנשיא האוקראיני. "אנחנו עושים הכל כדי להבטיח הגנה. אנו בקשר רציף עם שותפים. אנו אסירי תודה לאלה שבאמת עוזרים בכל מה שהם יכולים. אבל מי שיש לו את הנשק והתחמושת שאנו צריכים ומעכב את אספקתם, חייב לדעת שגורל הקרב הזה תלוי גם בהם. גורלם של אנשים שניתן להציל".

זלנסקי קרא שוב להגביר את הסנקציות נגד רוסיה, כולל על כל מגזר הבנקאות שלה ותעשיית הנפט. "כולם באירופה ובאמריקה כבר רואים את רוסיה משתמשת בגלוי באנרגיה כדי לערער את היציבות בחברות המערביות", אמר זלנסקי והוסיף, "כל זה דורש מהירות רבה יותר ממדינות המערב בהכנת חבילת סנקציות חדשה וחזקה".

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין עינויים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד