ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"חמאס אחראי"

בתגובה לירי: חיל האוויר תקף ברצועה | תיעוד

אחרי מספר חודשים של שקט, צה"ל ביצע הלילה תקיפה של יעדי טרור השייכים לארגון חמאס ברצועה | התקיפה מגיעה בתגובה לירי הרקטה אתמול לעבר אשכול | צה"ל: "רואים בחמאס את האחראי למתרחש ברצועת עזה"

בתגובה לירי: חיל האוויר תקף ברצועה | תיעוד
תקיפה בעזה, ארכיון צילום: פלאש 90

חיל האוויר תקף הלילה יעדי טרור ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטה לעבר המועצה האזורית אשכול. בין היתר תקף צה"ל מספר רכיבים והשמיד סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. "צה"ל רואה בחמאס את האחראי למתרחש ברצועת עזה", מסר דובר צה"ל.

זמן קצר לאחר תקיפת צה"ל טען ארגון חמאס כי שיגר טיל נ"מ לעבר מטוסי חיל האויר. דובר הארגון חאזם קאסם אמר כי "התקיפה בוצעה על כמה מוצבים ריקים וכי מדובר בניסיון כושל למנוע מהעם הפלסטיני להגן על מסגד אל אקצא". עוד הוסיף הדובר: "כל הכבוד לאנשי ההתנגדות שיירו טילי נ"מ כחלק מהעימות עם האויב הציוני. העימות הוא זכותנו הטבעית והוא ימשך בכל הזירות".

אתמול (שני), אחרי למעלה מחצי שנה של שקט בגבול הדרום, התחדש הירי מרצועת עזה. רקטה שנורתה מהרצועה מעט אחרי השעה 20:20 לעבר המועצה האזורית אשכול, חצתה לשטח ישראל ויורטה ע"י מערכת כיפת ברזל. במועצה ציינו כי נשמע פיצוץ אך לא דיווח על נפגעים.

דובר צה"ל מסר אתמול כי מדובר בשיגור של רקטה בודדת. במערכת הביטחון קיימו הערכות מצב ובחנו כיצד להגיב על הירי, שמגיע ברקע מתיחות ביטחונית ואיומים של הפלגים רצועה להגיב על האירועים בירושלים וביהודה ושומרון. "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית", נאמר בהודעת הצבא.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, מסר בעקבות הירי: "המתיחות הבטחונית בארץ משפיעה גם עלינו. אחרי חודשים של שקט באזורנו, הופעלה הערב התראת צבע אדום בשני ישובים במועצה עקב שיגור רקטה מהרצועה".

"אני מחזק את חיילי צה"ל ולוחמי כיפת ברזל שיירטו את הרקטה בהצלחה ומגנים עלינו בגבול 24/7, כולל תגבור הסוללות באזור. אנו בקשר שוטף עם גורמי הצבא וכרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים", הוסיף ירקוני. "אנו מצפים מהמערכת המדינית לפעול להבטחת הבטחון, השקט והמשך שמחת החג בעוטף עזה באותה הנחישות בה פועלים בכל רחבי הארץ. כולי תקווה שנמשיך להנות כולנו משגרת החג".

עזה תקיפה חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד