כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הבית הלבן 'מאוכזב'

אין קורונה? ארה"ב לא תאכוף מסכות על מטוסים ותחבורה ציבורית

ארצות הברית לא תאכוף יותר עטיית מסכה בתחבורה ציבורית, לאחר ששופט פדרלי בפלורידה קבע כי ההנחיה בת 14 חודשים אינה חוקית, ההחלטה החלישה את המאמץ של הבית הלבן לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה | בבית הלבן לא מרוצים וחשים מאוכזבים ואפשר שיערערו

אין קורונה? ארה"ב לא תאכוף מסכות על מטוסים ותחבורה ציבורית
אילוסטרציה צילום: pexels

בית המשפט בארה"ב ביטל את הוראת הממשל האמריקאי לעטיית מסכות הגנה בתחבורה הציבורית בארה"ב, לרבות מטוסים, וכינה אותה "בלתי חוקית". זמן קצר לאחר ההכרזה, כל חברות התעופה הגדולות כולל אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס ודלתא אייר ליינס, כמו גם קו רשות הרכבות הלאומית הרפו את ההגבלות החלות באופן מיידי.

בשבוע שעבר, פקידי בריאות אמריקאים האריכו עד 3 במאי את ההוראה המחייבת את הנוסעים לעטות מסכות במטוסים, ברכבות ובמוניות, בכלי רכב ציבוריים, או במוקדי מעבר גבולות ואמרו שהם צריכים זמן כדי להעריך את ההשפעה של העלייה האחרונה בקורונה, מקרים שנגרמו על ידי נגיף הקורונה באוויר.

אך קבוצות תעשייה, ארגונים בשוק העבודה, ומחוקקים רפובליקנים נרתעו מכך, ורצו שהממשל יסיים את חובת עטיית המסכה בן 14 החודשים לצמיתות. פסק הדין של השופטת המחוזית בארה"ב, קתרין קימבל מיזל, שמונתה על ידי הנשיא דונלד טראמפ, הגיע בתביעה שהוגשה בשנה שעברה בטמפה שבפלורידה, על ידי קבוצה בשם Health Freedom Defense Fund. התביעה הגיעה בעקבות שורה של פסיקות נגד הנחיות ממשל ביידן להילחם במחלה המדבקת שקטלה כמעט מיליון אמריקאים, כולל חיסונים או חובת בדיקות למעסיקים.

השופטת אמרה שהמרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) חרגו מסמכותם בהוראה זו, לא ביקשו דיון ציבורי ולא הסבירו כראוי את החלטותיהם. גורם בממשל האמריקני לתקשורת בארה"ב, טוען כי בזמן שהם בחנו את הצעדים הבאים הפוטנציאליים, החלטת בית המשפט פירושה שצו המסכות כבר לא בתוקף. אך הממשל עדיין יכול לבחור לערער על הצו או לבקש עיכוב חירום באכיפת הצו. אך לא ברור אם יעשה זאת.

הבית הלבן כינה את פסק הדין "מאכזב". המרכז למחלות ומניעתן ה-CDC ומנהל התעופה הפדרלי (FAA) סירבו להגיב.

מסכה מסכות קורונה תחבורה ציבורית ארצות הברית טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד