כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לקראת שומר החומות 2

משטרת ישראל מתכוונת לגייס מתנדבים למערך המילואים

כלקח ממבצע שומר החומות, אז, נוצר מחסור חמור בשוטרי שטח מנסה משטרת ישראל לצאת במהלך לגיוס מילואים, מדובר בלוחמי צה"ל המתנדבים במשטרה בתפקידי שטח, במשטרה מבקשים כי בעת חירום יגויסו המתנדבים למשטרה במקום ליחידות בהם שירתו בצה"ל, משרד הביטחון מעכב את ביצוע התוכנית

 משטרת ישראל מתכוונת לגייס מתנדבים למערך המילואים
המהומות בלוד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משטרת ישראל יוצאת במהלך שנראה כהפקת לקחים ממבצע שומר החומות, אז נתקלה המשטרה במחסור חמור בכוח אדם ותושבי השכונות בערים נאלצו להגן על עצמם. כעת היא מקדמת תוכנית לגיוס לוחמים המתנדבים במשטרה למילואים בארגון בשעת חירום.

על פי הדיווח ב'כאן 11', מדובר בלוחמי צה"ל משוחררים המתנדבים בתפקידי שטח במשטרה, שבשעת חירום יגוייסו למסגרת משטרתית במקום ביחידותיהם הצבאיות. באגף המבצעים של המשטרה מתקיימת עבודת מטה בעניין אך המהלך כעת תקוע מול משרד הביטחון.

את הצורך העלה המפכ"ל יעקב שבתאי כלקח מ"שומר החומות" והמחסור בכוח אדם לוחם במשטרה. הגיוס למילואים במשטרה יאפשר ללוחמים לפעול מול הפרות סדר - מה שאסור למתנדבי משטרה, ואף יפתור את סוגיית הכיסוי הביטוחי שלהם.

במבצע שומר החומות הבעיה המרכזית של המשטרה הייתה סדר הכוחות שלה, לא היו לה מספיק שוטרים, בעיקר לוחמים מיומנים, והבעיה הזו לא ממש נפתרה. מיד אחרי המבצע הוחלט להקים חטיבת מילואים של משמר הגבול, כדי להתמודד עם הפרות סדר נרחבות ברחבי הארץ. חטיבה שתמנה 26 פלוגות. העלות של המהלך כולו מתקרבת ל-100 מיליון שקלים, אבל, הוא אמור להיות מתוקצב רק ב-2023.

 

משטרת ישראל מילואים גל טרור שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד