כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דריכות בירושלים

אלפים בכותל, חשש מהסלמה בעקבות 'מצעד הדגלים' | שידור חי מברכת הכהנים

אלפים משתתפים בשעה זו במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי. חשש מחידוש העימותים בירושלים, אחרי יומיים של שקט יחסי | בארגוני הטרור ברצועה איימו ובמשטרה נערכים לקיום מצעד הדגלים | אחרי שמארגני המצעד חזרו בהם מהסיכום - במשטרה מבהירים: הוא טרם אושר

אלפים בכותל, חשש מהסלמה בעקבות 'מצעד הדגלים' | שידור חי מברכת הכהנים
ברכת כהנים בכותל המערבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשטרה נמצאים בהיערכות גבוהה ברקע מעמד ברכת הכהנים שנערך הבוקר (רביעי) ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות אלפי מתפללים. למרות המתיחות הביטחונית, ביומיים האחרונים נשמר השקט בירושלים, אך במערת הביטחון חוששים מחידוש המהומות בהר הבית ואירועי התקיפה נגד יהודים.

מאז שעות הבוקר המוקדמות פועלים כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים בהיערכות מוגברת בעיר העתיקה, המקומות הקדושים וברחבי העיר.

במסגרת ההיערכות פועלים שוטרים גלויים וסמויים רבים הפועלים לשמור על שלום הציבור ובטחונו בכל הגזרות, ולאבטח את אלפי המתפללים והמבקרים באזור הכותל המערבי, במרכז דוידסון הסמוך, העיר העתיקה ומרכז העיר.

בתוך כך, במשטרה מבהירים כי טרם ניתן האישור לקיום מצעד הדגלים שמתכננים פעילי ימין בירושלים. אתמול איימו ארגוני הטרור בעזה כי קיום המצעד עשוי להוביל להסלמה.

"לאחר שהוגשה שלשום בקשה לקיום תהלוכה בירושלים כנדרש בחוק, בוצע שיח עם מארגן האירוע וניסיונות לאפשר את התהלוכה במתווה מוסכם", נאמר בהודעת המשטרה. "לאחר שיח שהתקיים, אתמול הסכימה המשטרה למסלול החלופי שהוצע על ידי המארגן ויאפשר את אבטחתה, אך כעבור זמן קצר הוא הודיע כי חוזר בו מהצעתו. בהתאם נבהיר שוב כי בשלב זה המשטרה לא מאשרת את קיום תהלוכת המחאה במתווה המבוקש".

"משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת שלומו וביטחונו של הציבור, ולאפשר את מימוש חופש הפולחן לכל אדם כחוק", מסרו במשטרה.

אתמול התקיימה ברצועת עזה ישיבה של הפלגים הפלסטינים בלשכתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. בתום בפגישה הודיעו הארגונים כי החליטו להעלות את רמת הכוננות עד לסיומו של החג. "ידינו על ההדק", מסרו הארגונים בנוגע לקיום המצעד.

מארגני מצעד הדגלים מסרו בתגובה להודעת המשטרה: "ממשלת בנט נכנעת לטרור ומפעילה לחץ על המשטרה למנוע את הצעדה. אין לנו שום טענות למשטרה שבאמת באה מתוך רצון טוב לאשר את הצעדה. לצערנו בעקבות האיומים של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית, ממשלת בנט מפעילה לחצים אדירים לא לאשר את הצעדה בלב בירת ישראל, במקום שבו כל יהודי צריך להרגיש בטוח. אנחנו לא נסכים ואף פעם לא הסכמנו למתווה כניעה שבעצם מכין את הקרקע לחלוקת ירושלים".

ברכת כהנים חול המועד פסח הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד