י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש מהידרדרות ביטחונית

בנט הורה למנוע הגעת בן גביר לשער שכם; הח"כ: "בכוונתי להגיע"

בהמלצת גורמי הביטחון, בנט הודיע כי החליט למנוע מח"כ בן גביר להגיע לשער שכם במסגרת הצעדה, זאת לאחר שהמארגנים הודיעו שיגיעו בעקבות פיצוץ המגעים עם המשטרה | בנט: "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיים" | הח"כ: "לא מקבל הוראות מבנט ומועצת השורא"

בנט הורה למנוע הגעת בן גביר לשער שכם; הח"כ: "בכוונתי להגיע"
מחסומים בשער שכם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט הורה היום (רביעי) למנוע את הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם, לאחר הודעת מארגני צעדת הדגלים כי יעברו שם אחרי שהמגעים מול המשטרה לקיום האירוע פוצצו.

בהודעה שהוציא לתקשורת הודיע בנט כי לאור המלצת השר לביטחון הפנים, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה, הוא החליט למנוע את הגעתו של בן גביר לצעדה.

"אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא".

"שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע - יום ירושלים", אמר.

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטת רה"מ בנט למנוע את הגעתו לשער שכם: "אני לא מקבל הוראות מבנט, בר לב ומועצת השורא".

"יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה"מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי".

עוד הוסיף בן גביר: "אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס".

ח"כ בן גביר בשכונת שייח ג'ראח

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "הגעה של ח"כ בן-גביר לשער שכם בעת הזו במטרה להציב שם את לשכתו, היא פרובוקציה שתהווה זרז להתדרדרות ביטחונית, עד כדי סכנה להצתת האזור כולו".

לדבריו: "עצם הגעתו לשם מסכנת את ביטחון המדינה, ואף גורמת למשטרה - שמתוחה עד הקצה כדי להמשיך ולשמור על הסדר והביטחון - להסיט את מאמציה למשימות מיותרות בעת הזו. לכן מניעת הפרובוקציה הזו של ח"כ בן גביר הייתה המלצתי לרה"מ בתום הערכת מצב שקיימתי".

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד, גיבה את החלטת ראש הממשלה בנט ותקף את ח"כ איתמר בן גביר: "לא נאפשר לשרוף את ירושלים בשביל פוליטיקה".

בן גביר היה אמור להגיע לשער שכם במסגרת צעדת הדגלים שמקיימים ארגוני ימין בעיר העתיקה לאור המצב הביטחוני. בן גביר הגיב להחלטה ומסר: "המשטרה בהוראת השר השמאלן בר-לב מנסה בכל דרך שיהודים לא יצעדו בבירת ישראל עם דגל ישראל. התשובה לאויבנו היא להגיע היום בשעה 17:00 ולהניף את דגל ישראל בגאון!".

המארגנים הודיעו שיעברו דרך שער שכם, לאחר שהמגעים עם המשטרה לקיום הצעידה התפוצצו. במשטרה הסכימו לקיים את הצעדה רק במסלול העובר בשער יפו, אבל הצועדים מסרבים ומודיעים כי יצעדו בשער שכם. "לצערנו המשטרה נפלה לבור פוליטי ששר הבט"פ וראש הממשלה טמנו לה", הם אומרים.

"במקום לעשות את עבודתה היא נתקלה בחומה פוליטית שמנעה מאתנו לעשות את כל מה שיהודי יכול וחייב לעשות - לצעוד עם דגל ישראל בעיר הבירה שלו, אנחנו לא יכולים לוותר על צעידת דגלים בעיר הבירה בגלל איומים וסחטנות של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית".

על כן החליטו המארגנים להגיע הערב בשעה 17:00 לכיכר ספרא יחד עם מאות פעילים ונבחרי ציבור ולצעוד דרך שער שכם עם דגלי ישראל. "אין שום חוק שאוסר על אדם לצעוד עם דגל ישראל בבירת ישראל אנו מבקשים ממי שירושלים חשובה לו להגיע הערב לכיכר ספרא ולצעוד איתנו, אנא הביאו דגלי ישראל".

בתוך כך השר לביטחון פנים עמר בר לב קיים היום הערכת מצב במחוז ירושלים של המשטרה, בהשתתפות סגן המפכ"ל ניצב דוד ביתן, מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, נציגי שב"כ ובכירי מחוז ירושלים.

במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב סקירות על המתרחש בעיר העתיקה, ובהר הבית בפרט, לקראת המשך ימי הרמדאן הבאים. "האירועים הם מורכבים מאוד, ולפנינו עוד ימים רגישים שדורשים מאיתנו לפעול בנחישות לצד אחריות ושיקול דעת", אמר.

"לאפשר את המשך התפילות ברמדאן, אך גם למנוע מגורמים מתסיסים שונים לנסות להגיע לאזור ולהצית את השטח. אנו גם עדים לפרסומי פייק-ניוז נגד ישראל בנושא הר הבית, שמטרתם אף היא להתסיס את האווירה, אך המציאות שונה בתכלית".

צעדה שער שכם עמר בר לב בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד