י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פעם השנייה השבוע

צבע אדום בעוטף עזה; פגיעת רסיסים בחצר

שעות לאחר שהסתיימה צעדת הדגלים בירושלים, בדקות האחרונות נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות וביישובי עוטף עזה | צה"ל מאשר כי זוהה שיגור ורסיסים פגעו בחצר בית

צבע אדום בעוטף עזה; פגיעת רסיסים בחצר
פגיעת רסיס בשדרות צילום: מנדי ריזל, קול ברמה

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) בעיר שדרות וכמה יישובים במועצה האזורית שבעוטף עזה. תושבים דיווחו על מספר פיצוצים. דובר צה"ל מסר כי זוהה שיגור וכי רסיסים פגעו בחצר בית בשדרות.

נפגע חרדה כבן 70 טופל ע"י צוות מד"א ופונה לבית החולים ברזילי.

הירי מתרחש שעות לאחר שהסתיימה צעדת הדגלים בירושלים, במהלכה השתתפו מאות פעילי ימין, ביניהם חבר הכנסת איתמר בן גביר. במהלך היממה האחרונה איימו ארגוני הטרור בהסלמה במידה והצעדה תגיע לעיר העתיקה.

רסיסי רקטה בחצר בית בשדרות.

ראש העיר, אלון דוידי, הגיע לזירה ואמר: "כולנו זוכרים את הירי בצוהרי היום לפני חצי שנה שנותר ללא תגובה של ישראל. עכשיו אני מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט שלא יכילו את הירי הזה שבנס נגמר ללא נפגעים. תושבי שדרות והעוטף ראויים לחגוג את חול המועד ושביעי של פסח בשמחה ובבטחה כמו כל עם ישראל והתפקיד של הממשלה לדאוג שזה יקרה".

דקות לאחר שהחלה הצעדה, המשטרה חסמה את דרכם של הצועדים לכיוון שער שכם. במקום פרצו עימותים בין חלק מהמשתתפים לשוטרים. מי שהיה בעין הסערה הוא יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, שהצטרף לצעדה למרות הוראתו של ראש הממשלה למנוע ממנו להגיע לשער שכם. "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם", אמר מוקדם יותר ראש הממשלה.

כוחות משטרה גדולים נפרסו באזור במטרה למנוע אירועים חריגים. במקביל במערכת הביטחון היו בכוננות לקראת אפשרות של פיגועים או ירי מעזה, בתגובה לצעדה בירושלים.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי הוא הורה למנוע את הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם, לאחר הודעת מארגני צעדת הדגלים כי יעברו שם אחרי שהמגעים מול המשטרה לקיום האירוע פוצצו. ההחלטה של בנט מגיעה בעקבות המלצת השר לביטחון הפנים, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה.

"אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא", אמר בנט. "שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע - יום ירושלים".

אזעקת צבע אדום שיגור רקטה רקטה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד