י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם"

מרדכי בן דוד נפרד מידידו שנפטר: "צר לי עליך אחי"

השבוע הלך לעולמו הרב דוד מנשה זצ"ל מיקירי העיר העתיקה. אחד ממקורביו היה הזמר הנודע מרדכי בן דוד שנפרד ממנו בעיצומו של חול המועד במילים חמות ומרגשות | "כשסיים את תפילתו היה תמיד מחפש אותי בין המתפללים במניינים אחרים וממתין לי בכדי ללוות אותי לביתו לקידוש על הגג המשקיף על הר הבית השמם, ודברי תורה זרמו ממנו כמעיין המתגבר"

מרדכי בן דוד נפרד מידידו שנפטר: "צר לי עליך אחי"
מרדכי בן דוד/דוד מנשה צילום: משה גלבר, מאיר הלטובסקי

פרידה מאיש יקר: הרב דוד מנשה זצ"ל מהעיר העתיקה בירושלים, מרבני הקהילה הצרפתית, הלך השבוע לעולמו בגיל 77 לאחר מחלה. ידידו הקרוב גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד נפרד ממנו במילים חמות.

"ביגון רב ובלב כבד הגיעני הבוקר הבשורה המרה, על פטירת ידידי אהובי איש האשכולות אציל המידות שזכה לקרב אלפים לאבינו שבשמים, ‏בהרצאותיו הנפלאות בצרפת ובכל רחבי תבל - הרה"צ המקובל הרב דוד מנשה זצ"ל", אומר בן דוד.

עוד מספר הזמר: "זכיתי להכיר אותו שנים רבות, ביתו היה פתוח לרווחה לכל מאן דבעי וגם עבורי פתח את ביתו עם גגו להקלטת הקומזיץ המפורסם ברובע היהודי בעיר הקודש ירושלים תובב"א".

עוד בנושא:

הרב שלמד בוותיקן והחזיר רבים בתשובה הלך לעולמו

"קשה לתאר את חמימות לבבו. נהג שנים רבות להתפלל בכותל המערבי כוותיקין בימות החול ובשבתות. כשסיים את תפילתו היה תמיד מחפש אותי בין המתפללים במניינים אחרים וממתין לי בכדי ללוות אותי לביתו לקידוש על הגג המשקיף על הר הבית השמם, ודברי תורה זרמו ממנו כמעיין המתגבר", משחזר מרדכי בן דוד בערגה, "לעתים כשלא יכל להמתין לי מסיבה כלשהי, היה שולח את אחד מבניו החביבים, שהמתינו בסבלנות עד שסיימנו את התפילה בכדי להוביל אותי דרך סמטאות הרובע הסבוכות עד שהגענו בשלום".

הרב דוד מנשה זצ"ל. מתוך הקומזיץ בעיר העתיקה.

"גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם. בטוחני שתמליץ טוב למשפחה הנפלאה ולכל הידידים הקרובים והרחוקים, שיתן להם ד' כח וחיזוק באמונה לכל מיני ישועות והשפעות טובות".

"ובלע המות לנצח ומחה ד׳ דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ: המלבי"ם מפרש את הפסוק כך; מי יבלע את האמונות הכוזבות האלה, "המוות" - שימותו אנשי גוג הצובאים אז על הר ציון, הוא "יבלע" את האמונה הכוזבת "לנצח", שע"י שיראו מפלת גוג והמגפה אשר יגוף ה' אז את צוררי ירושלים, מיד ישובו לאמונת ה' ויכירו דת האמת, "ומחה" - שלא יבכו אז על הנופלים במלחמת גוג ומגוג ועל הניגפים מה' כי יכירו שהיה זה לטובתם למען יכירו דת האמת, "וחרפת עמו יסיר" - מה שעכשיו כל הארץ מחרפים את עם ה' לאמר מדוע אתם מקווים לישועה? הלא אבדה תקוותכם ואין ישועתה לכם באלהים סלה. אז יסיר את החרפה הזאת, במהרה בימינו בביאת הגואל אמן". כך בן דוד. 

מרדכי בן דוד. מתוך הקומזיץ.

"צר לי עליך אחי יהונתן נעמת לי מאוד, מעומקא דלבא הכואב, ידידך מרדכי בן דוד".

המפיק שרון דניאל שהפיק יחד עם יידל ורדיגר את אלבום 'הקומזיץ' שהיווה השראה לפרויקטים רבים שבאו אחריו מוסיף: "הרב מנשה פתח את ביתו וליבו בעבורנו, בלעדיו לא היינו מצליחים לעשות את האלבום DVD הראשון בתולדות המוזיקה היהודית, במיקום כה משמעותי ומרגש. הקומזיץ היה יוזמה ענקית של מרדכי בן דוד שעד היום חקוקה בלב של כולנו, הלוקיישן של הרב מנשה היה הכי קרוב למקום הכי קדוש לעם היהודי. האישיות המדהימה שלו הקרינה אור גדול לרבים, וזכה לקרב רבים לאביהם שבשמים". כך דניאל.

הרב דוד מנשה זצ"ל מרקד בקומזיץ האגדי. 

מרדכי בן דוד דוד מנשה קומזיץ העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד