י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנה לאחר שנעצרו

שניים מאנשי הכת הוסגרו לארה"ב לצורך העמדה לדין

יעקב ושמואל וינגרטן, מראשי כת 'לב טהור' שנעצרו בעיצומו של החג הראשון של פסח בשנה שעברה בחשד לחטיפת ילדים והתעללות בהם, הוסגרו מגואטמלה לארה"ב לצורך העמדה לדין

שניים מאנשי הכת הוסגרו לארה"ב לצורך העמדה לדין
מעצרו של יעקב וינגרטן בפסח שעבר צילום: באדיבות המצלם

שניים מחברי כנופיית לב טהור שחלקם כבר מרצים עונש מעצר, חטפו לפני מספר שנים, שני ילדים ממשפחתם בעיצומו של יום השבת במטרה להקשות על המאמצים לעלות על עקבותיהם, השניים האחים יעקב נחום ושמואל מאיר וינגרטן, הוסגרו אתמול לארה"ב מגואטמלה. ישראל וינגרטן, אביהם של יעקב ושמואל, מרצה עונש מאסר של 30 שנה בכלא בארצות הברית, בעוון פגיעה בחסרי ישע, ועבירות פליליות חמורות נוספות.

המהלך הוא המשך להחלטת בית המשפט בארה"ב לגזור 12 שנות מאסר על נחמן הלברנץ, ומאיר רוזנר, שהואשמו בהתעללות ובחטיפת ילדים, בתוככי כת לב טהור. העונש נגזר כארבע שנים אחרי שחטפו אח ואחות קטינים מאמא שלהם שנמלטה יחד עם ילדיה מהכת הסדיסטית שבסיסה בגואטמלה.

מאיר רוזנר ונחמן הלברנץ, הורשעו ב-2019 בחטיפתם של אח ואחות קטינים שעזבו את כת 'לב טהור' מברוקלין בניו יורק למקסיקו. כשהחטיפה מתבצעת בעיצומה של שבת קודש על ידי נחמן הלברנץ, כשהוא והילדים מחופשים בצורה שמסתירה את זהותם החרדית. הוא נתפס על ידי הרשויות המקסיקניות בשיתוף עם ה-FBI מיד לאחר שנחת עם הילדים במקסיקו. שניהם מרצים עונש מאסר ארוך.

לב טהור יעקב וינגרטן ארה"ב הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד