י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרטי הפגישה נחשפים

זה מה שהבהיר גנץ לעידית סילמן; באופוזיציה יוצאים למתקפה

שר הביטחון נפגש עם יו"ר הקואליציה לשעבר סילמן. רבים הרימו גבה לפשר הפגישה | מתברר היום כי השר הודיע לה שישיבת חומש תפונה בקרוב ושהישיבה באביתר לא תקום כל כך מהר כפי שציפו. האם ההתבטאויות יובילו לפרישות נוספות? ב'ימינה' לא מגיבים ובאופוזיציה תוקפים

זה מה שהבהיר גנץ לעידית סילמן; באופוזיציה יוצאים למתקפה
התוועדות בחומש צילום: ישיבת חומש

התבטאויות מהפגישה בין שר הביטחון בני גנץ ליו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן שמפורסמות היום (חמישי) עלולות להביא לפרישה של ח"כים נוספים מהקואליציה.

לפי הדיווח ב-N12, גנץ אמר בפגישה עם סילמן אתמול כי אישור המאחז הבלתי חוקי אביתר ייקח עוד זמן רב. לטענת אנשי הימין זה בניגוד למתווה שסוכם עם תושבי היישוב - שאכלוס הישוב יהיה במקביל לתהליך הבירוקרטי.

גנץ הסביר לסילמן שהוא רק מקיים את החלטת היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט, שלפיה תתבצע הכרזה על האדמות כאדמות מדינה - אבל יינתן זמן של 45 יום לעררים ושרק בתום ההליך - שיכול לקחת גם יותר מ-45 יום - תתאפשר העלייה למקום.

בנוסף הוא הודיע לה שישיבת חומש תפונה למרות ההבטחות של 'ימינה' שהיא לא תפונה. לטענתו של גנץ, כלל השותפים בממשלה - כולל ימינה וסער - מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך.

יחד עם זאת הוא אמר שישיבת מת"ע (מועצת התכנון העליונה) תתכנס בקרוב כדי לאשר יחידות דיור ביהודה ושומרון, לאחר האולטימטום של ניר אורבך.

לפי דיווח נוסף, ח"כ עידית סילמן נפגשה אתמול בשעות הערב גם עם יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע. סילמן אומרת שמדובר בפגישה חברית אך רצף הפגישות מעיד על כך שחשוב לה לתחזק קשרים טובים עם שני הצדדים כנראה בשל החשש שבעתיד ינסו להכריז עליה כפורשת.

בליכוד ניצלו את הפרסום להפעיל שוב לחץ: "ניר אורבך - נגמרו התירוצים. הפרסומים האחרונים מוכיחים שבנט עסוק אך ורק בהישרדותו הפוליטית ולכן הוא מרצה את רע"מ ויאיר גולן על חשבון ההתיישבות. מתברר שבנט מתכוון לפנות את חומש ולא לבנות את אביתר. הגיע הזמן שתעשה מעשה ותציל את ההתיישבות". 

במפלגת ש"ס תקפו: "חברי ימינה ותקווה חדשה שותפים של מרצ והשמאל לחורבן ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. דברי שר הביטחון אודות פינוי את הישיבה בחומש ומניעת הקמת אביתר פוגעים בחוסן של ישראל ובזכותנו הטבעית ליישוב הארץ. כך קורה כשהרגישות בממשלה היא רק כלפי שמאל - לרעמ ולמרצ. בתמורה לשררה מחקתם את הזהות היהודית והימנית שלכם באופן מוחלט. תתעוררו, העם לא טיפש!". כך בש"ס.

בציונות הדתית הוסיפו לתקוף: "כניעה רודפת כניעה ושקר רודף שקר. הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי״ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור".

עוד תקפו במפלגתם של בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר: "ממשלת הבלהות נכנעת לטרור בהר הבית ובירושלים, באביתר, בעזה, בחדרה, בחומש, בבאר-שבע ובבני ברק, ומעניקה רוח גבית לטרור. מול הקווים האדומים שיודעת התנועה האיסלמית לשרטט ולהכניע את שותפיה בממשלה, לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל".

"הציונות הדתית תעשה הכל כדי להחליף בעזרת השם בקרוב את הממשלה הרעה הזו בממשלה ציונית, יהודית ולאומית", הצהירו.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הגיב בחריפות על דברי השר בני גנץ לח"כ עידית סילמן ומאיים על הממשלה במאבק ש"יזעזע את המדינה": "הפרת הסכם אביתר ע"י נפתלי בנט ובני גנץ היא קו אדום. אם הסכם אביתר יופר - נצא למאבק ציבורי שיזעזע את המדינה. ההתיישבות בשומרון לא תהיה אסקופה נדרסת של אף מאבק פנימי פוליטי ציני בין מרכיבי הממשלה הזו. אני מציע מכל הלב לפוליטיקאים בממשלה הזו שלא להביא את ציבור אוהבי ארץ ישראל לנקודת הקצה". כך דגן.

ראשי שדולת ארץ ישראל, ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק הגיבו לדבריו של שר הביטחון גנץ: "אין לממשלה המקרטעת הזו רוב, ולא מנדט לפנות את חומש! פינוי חומש הוא נסיגה מחבלי א"י ופרס לטרור. אנו קוראים לכל אחד מחברי השדולה מהקואליציה להודיע שפינוי חומש הוא קו אדום".

 

עידית סילמן בני גנץ ישיבת חומש אביתר פינוי מתנחלים פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד