כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנטישמיות מחליאה

אישום: ניסה לרצוח שלושה חרדים בדריסה ובדקירות

גבר מניו ג'רזי הואשם בסדרת פשעי שנאה בגין שורה של תקיפות אלימות כלפי ארבעה חרדים. הוא מואשם גם כן בגרימת חבלה גופנית במזיד לארבעה קורבנות, ובניסיון לרצוח שלושה מהם

אישום: ניסה לרצוח שלושה חרדים בדריסה ובדקירות
האירוע בלייקווד צילום: Lakewood Alerts

דיון מארש, בן ה-27 ממנצ'סטר שבניו ג'רזי, הואשם בפשעי שנאה פדרליים בגין סדרה של תקיפות אלימות כלפי חברי הקהילה החרדית בלייקווד שבניו ג'רזי וסביבתה. עוזרת התובעת הכללית קריסטן קלארק ממחלקת זכויות האזרח של משרד המשפטים והתובע האמריקאי פיליפ ר. סלינגר ממחוז ניו ג'רזי הודיעו על האישום נגדו בסופ"ש.

מארש מואשם בארבע עבירות של הפרת החוק הפדרלי, בגרימת חבלה גופנית במזיד לארבעה קורבנות, ובניסיון להרוג ולגרום לפציעות באמצעות נשק מסוכן לשלושה מהם, וכל זאת בשל יהודתם. הנאשם נתון במעצר בגין האשמות הללו, והוא יופיע בבית המשפט עד להרשעתו בתאריך שייקבע בהמשך.

אימה בקהילה: אנטישמי דרס דקר והיכה חמישה חרדים

על פי כתב האישום שהוגש בבית המשפט בניו ג'רזי, ב-8 באפריל בשעה 13:18, מארש אילץ גבר חרדי לצאת ממכוניתו בלייקווד, תוך שהוא תוקף ופוצע אותו. מארש השתלט על מכוניתו של האיש ונסע מהמקום. מצלמת אבטחה באזור תיעדה אותו כאשר הגיע לאזור לפני חטיפת המכונית והתקיפה.

זירת האירוע בלייקווד. צילום: Lakewood Alerts

בשעה 18:06, מארש היה בלייקווד כשהוא נוהג במכונית אחרת שגם אותה גנב, עמה פגע בכוונה תחילה באדם חרדי וגרם לקורבן לפציעות קשות, כולל שברים בגופו.

בשעה 18:55, הנאשם דיון מארש שנהג פעם נוספת ברכב שגנב מהקורבן הראשון, השתמש בו כדי לפגוע בכוונה באדם חרדי נוסף שהלך ברחובה של עיר בלייקווד. מארש יצא מהרכב ודקר את האיש בסכין בחזהו וגרם לו לפציעה משמעותית.

הנאשם דיון מארש.

בשעה 20:23, כשהוא שעדיין נהג ברכב שגנב מהקורבן הראשון, השתמש בו כדי לפגוע בכוונה באדם חרדי נוסף שצעד ברחוב בעיר ג'קסון הסמוכה, מה שגרם לאותו קרבן שברים בעצמות ופציעות פנימיות. למחרת בסביבות השעה 12:00 ב-9 באפריל, שוטרי אכיפת החוק עצרו את מארש בביתו.

שלושה פשעי שנאה מאשימים את מארש בניסיון לרצוח את הקורבנות הללו בדריסה ובאיומי סכין, על כל אחד מהם הוא עשוי לקבל תקופת מאסר ארוכה, וקנס של 250,000 דולרים. בנוסף הוגשו נגדו כתבי אישום בגין גניבת רכבים, שגם על מעשה זה הוא צפוי לעונש מאסר וכן קנס בסך 250,000 דולרים.

פיגוע דריסה לייקווד אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד