י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באופוזיציה ישברו את החרם?

בג"ץ ידון בבקשת שיקלי לזמן את רה"מ לדיון על הכרזתו כפורש

ח"כ עמיחי שיקלי מחכה הבוקר לפסק דין בעתירה שהגיש לבג"ץ לחייב את רה"מ בנט להגיע לדיון על הכרזתו כפורש בטענה כי הוא אינו הפורש האמיתי מהמפלגה אם לא תתקבל הפסיקה, יבקש לדחות את הדיון | ההצעה שקיבל בכדי שיפרוש והאם באופוזיציה ינסו לטרפד את ההצבעה 

בג"ץ ידון בבקשת שיקלי לזמן את רה"מ לדיון על הכרזתו כפורש
עמיחי שיקלי צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בית המשפט העליון ידון היום (ראשון) בעתירה שהגיש חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שדורש שראש הממשלה נפתלי בנט או שרת הפנים איילת שקד ינכחו בדיון בוועדת הכנסת מחר, שיעסוק בהכרזה עליו כפורש. בהנחה שהם לא יגיעו לדיון, שיקלי יבקש לדחות אותו. "כל מה שעשיתי באחרונה זאת מתוך ידיעה שייתכן ויכריזו עלי כפורש, אבל אינני מודאג מהדיון. המחוקק לא קבע את זה בשביל המקרה שלי", אמר שיקלי הבוקר לרדיו קול ברמה. 

במקרה שהועדת הכנסת תכריז מחר על חבר הכנסת מימינה כפורש, ח"כ שיקלי הודיע כי מתכוון לערער על ההחלטה בבית המשפט המחוזי, בטענה שההכרזה נעשתה שלא כדין, כי רה"מ בנט ואיילת שקד הם הפורשים האמיתיים מ'ימינה'.

שיקלי אמר הבוקר לרדיו קול ברמה כי "החוק של הכרזת פורש נולד למי שקיבל טובות הנאה אך אני לא קיבלתי, יתרה מכך, רה"מ נפתלי בנט הציע לי תפקיד מחוץ לכנסת כקונסול באחת המדינות ואמר: 'העיקר שנכניס נורבגי שיעשה מה שנאמר לו'. אך סרבתי והשבתי 'לא, תודה'. שיקלי הוסיף כי חשב שאביר קארה רציני ויבוא איתי עם עידית סילמן, כנראה חשוב לו להמר על הממשלה הזו".

אמש חשף סגן השר אביר קארה בתכנית "פגוש את העיתונות" כי הוא הציע לח"כ עמיחי שיקלי להצביע יחד עם הקואליציה בעד בהעברת הרפורמות הכלכליות ורשת הביטחון לעצמאים – ובתמורה הוא לא יוכרז כפורש. לדברי קארה, ההצעה הוגשה בידיעתו של רה"מ נפתלי בנט.

"יש לנו 8 שבועות בתוך המושב הקרוב לשתף פעולה לטובת אזרחי מדינת ישראל ולא לגרור את המדינה לעוד אלף סבבים של בחירות שלא יסתיימו", פנה קארה לשיקלי בשידור חי בחדשות 12. "לצערי, ואולי גם לצערו, בהרכב הנוכחי אין ממשלה אלטרנטיבית. יש את הממשלה הנוכחית שנכון היא לא מושלמת ונכון שיש הרבה דברים שאנחנו צריכים להעביר". אנו צריכים עוד אצבעות בכנסת כדי להעביר את הרפורמות המאוד חשובות שהעברתי". לדבריו, "אני אהיה מוכן לעשות ככל יכולתי כדי למנוע את ההפרשה של ח"כ שיקלי במידה ואני יודע שהוא מצביע ביחד אתנו".

על פי הדיווח של זאב קם בכאן 11, באופוזיציה נוטים לשבור את החרם על ועדות הכנסת ולמנות את נציגיה, לקראת ההצבעה מחר בעניינו של שיקלי. יחסי הכוחות המקוריים בין הקואליציה לאופוזיציה בוועדה הם 6:9 לטובת הקואליציה. אך הרוב של הקואליציה יורד בחבר כנסת אחד, בגלל ההחלטה של רע"ם לא להגיע כרגע להצבעות. נוסף לכך, חברת הכנסת עידית סילמן צפויה להצביע עם האופוזיציה בעניין זה - מה שיוצר שיוויון בין הקולות. לכן, בקואליציה מתכוונים להדיח את סילמן מהוועדה ולהחליפה בחבר כנסת אחר מימינה.

עמיחי שיקלי בית המשפט העליון ועדת הכנסת נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד