י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא סיימנו עם הקורונה"

לצד ההקלות - מגמת עלייה במקדם ההדבקה | עדכון יומי

משרד הבריאות מעדכן הבוקר את נתוני תחלואת הקורונה, מקדם ההדבקה(R) ממשיך במגמת העלייה ועומד על 0.82%. אתמול נערכו 34,447 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה ו7.19% מתוכם נמצאו חיוביות. פרופ' זרקא: "לא הייתי זורק את המסיכה"

לצד ההקלות - מגמת עלייה במקדם ההדבקה | עדכון יומי
מחלקת קורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לצד ביטול חובת עטיית מסכות בחללים סגורים, משרד הבריאות מעדכן הבוקר(ראשון) את נתוני תחלואת הקורונה, ובינתיים מסתכלים על המהלך באופטימיות זהירה. אתמול התגלו 2,476 מאומתים חדשים לנגיף, וזאת מתוך 34,447 בדיקות לגילוי קורונה שנערכו.

אך לצד הירידה בתחלואה, דווקא מקדם ההדבקה(R) ממשיך במגמת העלייה בה הוא נמצא בשבוע האחרון. על פי העדכון עומד הבוקר מקדם ההדבקה על 0.82%, וזאת לעומת 0.7% לפני שבוע. אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך במגמת הירידה, ומכלל הבדיקות שנערכו אתמול לגילוי הנגיף, 7.19% נמצאו חיוביות.

עוד מעדכן הבוקר משרד הבריאות את נתוני התחלואה הקשה, ועל פי העדכון ישנם 223 חולי קורונה שמצבם מוגדר קשה, ומתוכם 77 מונשמים. מיום שלישי האחרון לא דווח על נפטרים נוספים בישראל מנגיף הקורונה, ומפרוץ המגפה ועד עתה נפטרו ל"ע בישראל 10,658 בני אדם מהנגיף.

אמש(מוצ"ש) בשעה 20:00 בוטלה בישראל חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, אך במשרד הבריאות עוקבים אחר השפעות המהלך ונוקטים באופטימיות זהירה. בראיון לגל"צ אמר הבוקר פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא כי לאוכלוסיות שבסיכון מומלץ עדיין לנקוט במשנה זהירות.

עוד אמר פרופ' זרקא: "לא סיימנו עם הקורונה, אבל יש לנו הפוגה משמחת. לא הייתי זורק את המסיכה כמו בסיום קורס - אלא שומר אותה בכיס, למקרה שאגיע לאזור צפוף".

עדכון קורונה יומי סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד