כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הירי מעזה התחדש

כך קרסה מדיניות הממשלה מול חמאס

במאמר פרשנות של הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות, כותב יוסי יהושוע על ההסלמה בדרום והבערת השטח בירושלים. "הקלות כלכליות לא מבטיחות שקט. אבל גם האסטרטגיה החדשה בעייתית: במקום להכות בארגוני הטרור, פוגעים בפרנסת הפועלים שעובדים בישראל. הגיע הזמן לנסח בבירור את המשימה המוטלת על צה"ל: הגנה על יישובי הדרום"

כך קרסה מדיניות הממשלה מול חמאס
שיגור רקטות מעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"אירועי התקופה האחרונה, שהחלו בגל טרור ונמשכו בהתפרעויות בהר הבית וחידוש ירי הרקטות מעזה, מספקים עדות לקריסה של הקונספציה הביטחונית הישראלית שגובשה בשנה האחרונה", כך כותב יוסי יהושוע הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות.

עוד כותב יהושוע: "מול עזה הובילה הממשלה הנוכחית מדיניות שאומרת בפשטות: ניתן לחמאס ולציבור ברצועה הקלות כלכליות מפליגות, נאפשר כניסה חסרת תקדים של פועלים לישראל, שתשפר את המצב ההומניטרי, וחמאס מצידו ישמור על השקט, גם על ידי מניעת ירי של סוררים. כך למעשה הושגה תקופת השקט הארוכה ביותר מאז ההתנתקות מעזה. אבל המחיר שישראל משלמת הוא לא רק כלכלי. מדובר בהסכמה שבשתיקה: חמאס יכול להתעצם בחסות השקט הזה".

כזכור, בנט, שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי הצהירו כי המדיניות ההתקפית תשתנה, ועל כל בלון או רקטה תהיה תגובה חריפה. "המדיניות הזו, שהעניקה שקט חשוב לתושבי הדרום, החזיקה מעמד כ-11 חודשים - וקרסה" כותב הפרשן הבכיר. "הבעיה היא שבצמרת הביטחונית והמדינית, שידעו שהמדיניות הזו היא פגת-תוקף, עדיין לא הפנימו זאת באמת, ולא ביצעו התאמות נדרשות".

לגבי המחיר שלא שילם חמאס כותב יהושוע: "בעיני המערכת הביטחונית, חמאס איכזב פעמיים: הארגון תידלק את אירועי אל אקצא במטרה לגרום לתבערה אזורית, והוא גם זה שאיפשר ירי רקטות של הג'יהאד האיסלאמי וסוררים. בשני המקרים הוא לא שילם מחיר". עוד הוא כותב: "הירי האחרון אפילו לא זכה למענה צבאי. הוחלט לשנות אסטרטגיה ולהעניש את האוכלוסייה: לא לאפשר כניסת פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. זה אמור לייצר לחץ על הנהגת חמאס מצד 12 אלף פועלים שפירנסו מעגלים רחבים של בני משפחה, אבל ספק אם הוא יצליח. אם אתם מאמינים שכלכלה מביאה שקט, וצריך לבדל בין טרור לאוכלוסייה, למה לפגוע בה ולא בזרוע הצבאית של חמאס? איך ברגע משנים אסטרטגיה ב-180 מעלות?".

על הפיגועים בתוך ישראל כותב יהושוע: "מערכת הביטחון הייתה כל כך מרוכזת בנעשה בירושלים, שהיא פיספסה תאי דאעש בתוך ישראל וגדר פרוצה ביהודה ושומרון. בזמן שהיא הייתה כל כך מוטרדת משמירה על השקט בתפילות בהר הבית, נדמה היה לתושבי עוטף עזה שמישהו בקריה לא שם לב שהם שוב נדרשים להיכנס למרחבים מוגנים".

חמאס יוסי יהושוע רקטות הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד