כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הדרך המסורה לנו מרבותינו

הגר"א דויטש: אנשי הימין הקיצוני מסכנים את יושבי ארץ הקודש

במשא מיוחד שמסר למנהלי מוסדות החינוך שהתכנסו במעונו, תקף ראש הישיבה הגר"א דויטש את הימין הקיצוני שמסכן את קיום עם ישראל בא"י. בנוסף, הרחיב ראש הישיבה על נושא הלאומיות והציונות שפשה בחלקים מהמגזר החרדי וביקש מהמנהלים להקפיד לציין את ההיבדלות מהחילוניות, ראש הישיבה הדגיש כי "מי שנמנה על הציבור שלנו בוודאי שאין בו מן הלאומיות אך יש ענין של סור מרע"

הגר"א דויטש: אנשי הימין הקיצוני מסכנים את יושבי ארץ הקודש
כינוס מנהלי המוסדות בבית הגר"א דויטש צילום: באדיבות המצלם

קרוב לשמונים מנהלי תלמודי תורה ובתי ספר לבנים ולבנות על טהרת הקודש של 'הפלג הירושלמי' מכל רחבי הארץ התאספו למעמד של הוקרה והערכה בביתו של מנהיג תנועת 'בני תורה', ראש הישיבה הגר"א דויטש במהלך חול המועד פסח האחרון.

המנהלים הגיעו מכל רחבי הארץ בהם קיימים מוסדות חינוך לבנים ולבנות של הפלג הירושלמי, מטבריה וצפת שבצפון ועד אופקים ואשדוד שבדרום.

בדבריו תקף ראש הישיבה בחריפות את התנהגות אנשי הימין המתגרים ללא הרף בערבים ומסכנים את כל יושבי ארץ הקודש - זאת בסמיכות למצעד הדגלים שהיה אמור להתקיים ובוטל בהוראת המשטרה.

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא מדבריו של ראש הישיבה: 

"בפרט היום שרואים עד היכן הם מגיעים שיכולים לסכן את הציבור בשביל המטרות הגדולות של "הכיבוש" כולם יודעים שאנו נמצאים היום במצב של סכנה גדולה והם מוכנים לעשות פעולות לסכן את כולם. אני בטוח שכל אחד שיש לו קצת נגיעה לציבור שלנו אין לו שייכות לזה ללא ספק אבל בכל זאת בלב לפעמים מתגנבת קצת הזדהות עמהם".

ראש הישיבה התייחס לעובדה שמוסדות החינוך לא נוטלים תקציבים מהמדינה "כל המוסדות בניסים עומדים גם היום לאחר שהמוסדות עומדים וקיימים, אם נשאל יועץ כלכלי הוא יגיד לסגור אותם כי בוודאי זה בדרך לפשיטת רגל במקום שתפשטו רגל על מיליון או על שני מיליון תפשטו על עשרה מיליון אז כדאי שתכריזו כבר עכשיו על פשיטת רגל, אבל חושבני שכל אחד מהיושבים כאן יכול לספר על השגחה פרטית שראה ועל ניסים גלויים שראו על כל ניסך שבכל יום עמנו. הכל קיים ב"ה בניסים".

"כל אחד ואחד צריך לקנא ביושבים פה אף אחד לא מקנא בעולם הזה שלהם אבל בעולם הבא שמחכה להם על הפעילות הזאת ללא ספק שיש מה לקנאות הרבה הרבה. אם אין גדיים אין תיישים המוסדות מגדלים את דור העתיד את הישיבות הקדושות ואת דור העתיד שימשיך בדרך המסורה לנו מבלי לנטות ימין ושמאל".

"ידוע כאשר החלה הציונות היו תלמידי חכמים יראי שמיים שנסחפו אחריהם למרות שכל אחד ראה את הסכנה, גם אם לא הגיע לדרגה של ר' חיים (הגר"ח מבריסק) שאמר שזו המטרה העיקרית שלהם אבל כל אחד ראה שזו אחת המטרות שלהם לבולל אותנו רח"ל ובכל זאת נסחפו אחריהם, אז זו הייתה תנועה שהיה אפשר להצטרף אליהם או לא להצטרף אליהם, אבל כשאדם חי בתוך מדינה אז רגש הלאומניות נמצא בלב גם אם הוא מבין הכל - שאין לנו שייכות וצריכים לבנות חומות התבדלות אבל איזשהו רגש נמצא בלב זה טבעי כך".

את דבריו סיים: "עלינו להשריש אצל הילדים שהדרך שאנו הולכים בה היא לא דרך חדשה ר' שמואל זצוק"ל לא חידש דרך אלא זו הדרך המסורה לנו מרבותינו, ר' שמואל הדריך אותנו בעולם המעשה כיצד להתנהג וכפי שהוא בעצמו אמר שהוא לא מחדש כלום רק רוצה להמשיך את הדרך שקיבלנו מרבותינו לחנך צאן קדשים שיהיו קדש קדשים וההצלה הגדולה שהייתה כאן היא שהמוסדות לא נוטלים תקציבים".

הרב אשר דויטש הימין הקיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד