כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אסון בקהילה החרדית

בית הכנסת נשרף כליל תוך דקות: המשטרה חוקרת

הקהילה היהודית בלואיוויל, קנטקי ארה"ב, אבלה על אובדן בית חב"ד ובית הכנסת שנהרס בשריפה הרסנית ביום שבת האחרון. הגג קרס והמקום נשרף תוך דקות

בית הכנסת נשרף כליל תוך דקות: המשטרה חוקרת
שריפת בית הכנסת צילום: Yeshiva world news

בית הכנסת ובית חב"ד בלואיוויל, שבמדינת קנטקי בארה"ב, נשרף כליל ביום שבת - חג אחרון של פסח יו"ט של גלויות. החקירה עודנה בעיצומה.

כוחות הכיבוי הגיעו לפנות בוקר לאחר שהוזעקו בגלל שריפה שפרצה בבניין הסמוך לבית חב"ד. הכבאים כיבו את השריפה ואישרו שהאש כבתה שעות לאחר מכן.

אך בצהריים עלה בית חב"ד בעצמו באש ובתוך מספר רגעים קצרים נבלע בלהבות. הגג קרס במהירות, שום דבר לא שרד. המהירות בה עלה המקום באש, הביא את כוחות הכיבוי לפתוח בחקירה מהירה, מספר גופי חקירה חוקרים את השריפה. כך דווח אתר Yeshiva world news.

"האדמו"ר מליובאוויטש, הרב מנחם מנדל שניאורסון, המנטור האישי שלי והמנהיג היהודי הבכיר של העידן המודרני, ראה בעיני רוחו את בית חב"ד כבית רוחני בו כל יהודי מוזמן" אמר הרב אברהם ליטווין, המנהל האזורי של חב"ד קנטקי. "עבור רבים כל כך לא איבדנו רק את מקום התפילה שלנו, אלא את מקום השלום, הקהילה והשייכות שלנו".

הקהילה הודתה להקב"ה על שהצליחו לחלץ את ספרי התורה וכי למעט נפגעים משאיפת עשן שטופלו במקום, איש לא נפגע בשריפה. אולם בית הכנסת עצמו וכל מה שהיה בו נהרסו כליל.

שריפת בית כנסת בית חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד