י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יוצאים לטייל? שימו לב

אזהרת שיטפונות חמורה בנחלי מדבר יהודה

מנצלים את חופשת בין הזמנים לטייל בארץ? ברשות הטבע והגנים מזהירים מפני שיטפונות בנחלי מדבר יהודה וקוראים לציבור לא להיכנס לנחלים בעת הזרימה | כך תטיילו באופן בטוח

אזהרת שיטפונות חמורה בנחלי מדבר יהודה
זרימה בנחל חרוד צילום: עמי דורפמן רשות הטבע והגנים

לאור תחזית מזג האוויר של השירות המטאורולוגי הצופה היום (שני) ומחר שיטפונות בנחלי מדבר יהודה, רשות הטבע והגנים שבה וקוראת לציבור המטיילים להקפיד על כללי הבטיחות ולהימנע מלקיחת סיכונים מיותרים. ברשות הטבע והגנים מזכירים כי חל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים, וכי אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.

שיטפון במדבר הוא חזיון מרהיב, אך עלול להיות מסוכן. הימצאות בנתיב הזרימה של שיטפון מסכנת את חייו של המטייל, מטייל שיימצא בנתיב השיטפון עלול לגלות שבילים מכוסים במים וירידות תלולות בסלע שהפכו למפלים חלקלקים. בתוואי שטח מסוימים, כגון ואדיות צרים ומעוקלים, לא תמיד יוכל המטייל למצוא מקום מחוץ לנתיב הזרימה. לפיכך, מטיילים שיוצאים למדבר, צריכים להתעדכן לגבי הסיכוי לשיטפונות ולהימנע מהגעה לאזורים שמתקבלים לגביהם דיווחים על חשש לשיטפונות.

כמו כן, בשיטפונות גדולים, תהיה זרימה משמעותית בנחלים רחבים בעלי אגן ניקוז גדול, שחוצים כבישים. כלי רכב שימעיטו בהערכת עוצמת הזרם עלולים להתפתות לנסות לחצות את נתיב השיטפון, ולהיתקע או להיסחף. לפיכך יש להתעדכן מראש האם יש סכנה לשיטפון בנתיב הנסיעה שלכם.

אם גל שיטפון שטף את מקום הימצאכם:

  • השתדלו להגיע למקום גבוה ולהתרחק ככל הניתן מהמקום.
  • נסו להיאחז בדבר מה יציב שאינו מושפע מהסחף.
  • אם אתם לא לבד - נסו להישאר יחדיו או לפחות לשמור על קשר עין. 
  • השתדלו לסמן ולדווח לכוחות הביטחון על מקום הימצאכם.

בשאלות על מסלולים ואתרי טיול מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רט"ג בטלפון 3639* או בווטסאפ

שטפונות מדבר יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד