י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התפרצות מסוכנת

ילדה מתה: ארגון הבריאות מזהיר ממחלת כבד מסתורית

ארגון הבריאות העולמי פרסם כי לפחות מוות אחד הגיע כתוצאה התפרצות מחלת כבד מסתורית הפוגעת בילדים באירופה ובארצות הברית. בארץ מעל 20 מקרים של המחלה

בית חולים: אילוסטרציה
בית חולים: אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוכנות הבריאות של האו"ם פרסמה, כי היא קיבלה עד כה דיווחים על לפחות 169 מקרים של "דלקת כבד חריפה ממקור לא ידוע" מתריסר מדינות. אחד המקרים הסתיים במוות.

המקרים דווחו בילדים בני חודש עד 16 שנים, ו-17 מאלה שחלו נזקקו להשתלת כבד. ארגון הבריאות העולמי לא פרסם באיזו מדינה אירע המוות. "עדיין לא ברור אם חלה עלייה במקרי הפטיטיס, או האם יש עלייה במודעות למקרי הפטיטיס המתרחשים, אך אינם מזוהים", כך נמסר מארגון הבריאות העולמי בהצהרה.

מומחים אומרים שהמקרים עשויים להיות קשורים לנגיף הקשור בדרך כלל להצטננות, אך המחקר והבדיקות אחר המקרים הללו נמשכים. כך דווחה סוכנות הידיעות AP. "למרות שנגיף האדנו ווירוס הוא השערה אפשרית, חקירות ובדיקות נוספות נמשכות עבור הגורם לכך", כך פרסם ארגון הבריאות העולמי, וציין כי הנגיף זוהה לפחות ב-74 מהמקרים. בנוסף לפחות 20 מהילדים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

ארגון הבריאות העולמי דיווח, כי המדינות המושפעות במקרים מגבירות את המעקב אחר מקרי הפטיטיס בילדים. בישראל יש 20 מקרים. מספר מקרי דלקת הכבד הנגיפית בילדים בעולם דווח, נכון לאתמול, על 169 מקרים. בארץ, נכון להיום דווחו 21 מקרים.

בית חולים מחלה כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד