ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תמחק מהבורסה?

דיווחים: טוויטר תקבל את הצעת מאסק לרכישת 100% ממניות החברה

הוושינגטון פוסט והניו יורק טיימס, מדווחים כי דירקטוריון חברת טוויטר בוחן ברצינות את ההצעה של האיש העשיר בעולם לרכוש 100% ממניות הרשת החברתית לפי שווי כולל של 46.5 מיליארד דולר. החלטה על העסקה טרם התקבלה אולם לפי גורם שמכיר את הפרטים, הודעה על העסקה צפויה לצאת עוד היום

דיווחים: טוויטר תקבל את הצעת מאסק לרכישת 100% ממניות החברה
אילוסטרציה צילום: unsplash

על פי דיווחים מרחבי העולם, דירקטוריון טוויטר התכנס אמש (ראשון) בערב בכדי לדון בהצעת הרכישה של אילון מאסק, הבוקר יצרו קשר עם איל ההון ונפגשו סביב שולחן המשא ומתן כדי לסגור את הפרטים. העסקה עוד לא סגורה ויכולה להתפרק בידי האיש העשיר בעולם שמחזיק גם בתואר האיש הלא צפוי בעולם, על פי דיווחים שונים, הצהרה בדבר חתימה על ההסכם צפויה לצאת עוד היום.

למעשה, לאחר שמאסק חשף שיש לו מימון, טוויטר שינתה את עמדתה ופתחה את הדלת למשא-ומתן לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, שני הצדדים נפגשו ביום ראשון כדי לדון בהצעה של מאסק ודווח על התקדמות, למרות שעדיין היו נקודות נוספות בעייתיות שצריך לבחון. לפי הדיווח, "אין ערובה שיגיעו לעסקה".

החברה צפויה להודיע על הכרעתה בנושא עד פרסום הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה ביום חמישי, אם לא לפני כן. עד אז, המניות של טוויטר נסחרות מתחת למחיר ההצעה שלו מאז שהגיש אותה לפני כעשרה ימים, בדרך כלל זה סימן שבעלי המניות ספקנים שהעסקה תקרה. מאסק כבר ציין בעבר שאם ההצעה הנוכחית תיכשל, הוא ישקול את צעדיו כמו גם למכור את החלק שלו שכעת מסתכם ב-9.2% ממניות החברה.

על פי הניו יורק טיימס, מאסק נפגש בסוף השבוע עם בעלי המניות ובמסמכים שהגיש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הוא פירט את מקורות המימון, שכוללים גיוס של כ-13 מיליארד דולר מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, 12.5 מיליארד דולר בהלוואות כנגד המניות שלו בטסלה, ועוד 21 מיליארד דולר מהון עצמי.

כזכור, בתחילת החודש הודיע מאסק, האיש העשיר בעולם, על רכישת 9 אחוזים ממניות טוויטר. בתחילה הוצע לו להיות חבר דירקטוריון, אולם הוא סירב ולא הסתפק בכך ורצה לקנות 100 אחוז ממנה - תמורת 54.20 דולר למניה, במה שמעניק לה שווי של כ-46.5 מיליארד.

 

טוויטר אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד