כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"על גינה ציבורית"

שעות אחרי הדיון בעליון: פורק אוהל המאבטחים סמוך למעון רה"מ

שעות אחרי שנחשף בדיון בבית המשפט העליון כי השיפוצים המתבצעים במעון רה"מ ברעננה נעשים ללא היתרי בניה, פרסם עו"ד אוריאל ניזרי, מי שהגיש את עתירת שכניו של ראש הממשלה תמונה מפירוק אוהל המאבטחים שהוקם ללא אישור על שטח הגינה הציבורית

שעות אחרי הדיון בעליון: פורק אוהל המאבטחים סמוך למעון רה"מ
פירוק אוהל המאבטחים סמוך למעון רה"מ ברעננה צילום: מתוך הטוויטר של עו"ד אוריאל ניזרי

בית המשפט העליון דן הבוקר (שני) בעתירת שכניו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה שהגישו בקשה בהולה למתן צו ביניים לעצירת עבודות השיפוץ בביתו הפרטי שהפך למעון ראש הממשלה הרשמי. השכנים טוענים באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי כי ההחלטה לבנות מעון חדש לראש ממשלה ברעננה, אינה חוקית.

בתשובת המדינה לבג"ץ הובהר גם כי בביתו של בנט ברעננה נערכת בנייה מטעמי אבטחה. "סידורי האבטחה בבית ראש הממשלה ברעננה בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, ותוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים, ככל הניתן", נכתב. במהלך הדיון הודתה נציגת המדינה כי למרות שהשיפוץ לצורכי אבטחה בבית ברעננה נמצא לקראת סיום, הליכי ההיתר לכך רק בראשיתם.

השופטים הביעו תמיהה על כך שעבודות השיפוץ בבלפור טרם התחילו ואמרו כי מדובר ב"אבסורד". לקראת סוף הדיון אמר השופט עופר גרוסקופף: "מצד אחד כתבתם שהעבודות כמעט הסתיימו, ומצד שני שההיתרים עדיין בראשיתם". נציגת המדינה הודתה: "זה המצב". השופט גרוסקופף תהה: "זה לא אמור להיות הפוך?", השופט אלרון הצטרף ושאל: "מי מקבל פה החלטות?".

עו"ד אוריאל חור ניזרי שכאמור, ייצג את שכניו של ראש הממשלה בנט בבית המשפט העליון, וכתב במהלך הדיון, "אירוע היסטורי - המדינה הודתה בדיון בבג"ץ, הבנייה ברעננה נעשתה בניגוד לחוק. מדובר בהודאה במעשים פליליים. בה מעורב רוה"מ נפתלי בנט. אין היתר בניה אין אישור משרד הבטחון! לא משנה מה יהיה כתוב בפ"ד שצפוי להינתן בימים הקרובים (בנושא ההפגנות) תיק פלילי לבנט אנחנו כבר ניצחנו!".

מיד לאחר הדיון פרסם עו"ד אוריאל חור ניזרי תמונה שעליה כתב, "לאחר שנחשף בבג"ץ כי הבנייה של מבצר בנט אינה חוקית, התחיל פירוק אוהל המאבטחים שהוקם על גינה אשר הופקעה בניגוד לחוק". 

מעון ראש הממשלה רעננה בית המשפט העליון נפתלי בנט בניה בלתי חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד