י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פגע בילדים ונשים בגלל חרדיותם

הסכם גישור עם החרדי שתבע מזנון בת"א בחצי מיליון ש"ח

8 חודשים לאחר שהגיש תביעה: נחתם הסכם גישור בין הנהלת המזנון בפארק 'גני יהושע' בתל אביב לבין אב למשפחה חרדית שהגיש תביעה בסכום של 540,000 ש"ח, לאחר שמוכר במזנון פגע בילדיו ובאשתו, עקב היותם חרדים. עניין הפיצוי נאסר לפרסום אך הנהלת המזנון פרסמה התנצלות

חרדים בגני יהושע. אילוסטרציה
חרדים בגני יהושע. אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

נחתם השבוע הסכם גישור בין הנהלת המזנון בפארק 'גני יהושע' בתל אביב לבין אב למשפחה חרדית שהגיש תביעה, לפני כשמונה חודשים, נגד עיריית תל אביב בסכום של 540,000 ש"ח, לאחר שמוכר במזנון פגע בילדיו ובאשתו, עקב היותם חרדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר שהתובעים, באמצעות באי כוחם עורכי הדין יעקב נסיר ואלירן זגורי ממשרד זגורי נסיר ושות', הגישו תביעה לבית משפט השלום בתל-אביב על סכום הקרוב לחצי מיליון שקלים - הסכימו הצדדים לנסות וללבן את הדברים בפגישת גישור ע"י המגשר ד"ר רן קוטנר, מומחה לפתרון בעיות וקונפליקטים.

בהסכם הגישור הגיעו הצדדים להסכמה שאינה ניתנת לפרסום, בעניין הפיצוי. לצד זאת התקבלה הודעה מהנהלת המזנון, כי הנתבעת מצרה על התנהגות העובד, ככל שזו גרמה לפגיעה בתובעים מחמת אפליה על רקע דתם וכי הנתבעת מסתייגת ומוקיעה כל התנהגות מפלה, מכל סוג שהיא. ההנהלה מסרה גם כי "התנהגות הנגועה באפליה מנוגדת לחלוטין לערכי הנתבעת והינה פועלות ותמשיך לפעול בנחישות למיגור תופעות מסוג זה".

כזכור, בחודש אב האחרון דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי אב למשפחה חרדית הגיש התראה לפני הגשת תביעה נגד עיריית תל אביב בסכום של 540,000 ש"ח, לאחר שמוכר במזנון הנמצא בפארק 'גני יהושע' בתל אביב פגע בילדיו ובאשתו, עקב היותם חרדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע את מה שאירע בפארק: ילדיו ומספר חברים נוספים, שישה במספר, ניגשו במהלך טיול משפחתי לקנות ארטיקים ושתייה במזנון הנמצא בפארק, אך חזרו בוכים ונסערים וסיפרו כי המוכר התייחס אליהם בצורה מזלזלת עקב היותם חרדים, צעק עליהם שאין לו שתיה ואינו מעוניין למכור להם על אף שהציגו לו את הכסף שקיבלו ממני ודפק על השולחן והפחיד אותם.

עורך הדין יעקב נסיר המייצג את המשפחה כתב במכתב ה"התראה טרם נקיטת הליכים", כי כעבור זמן-מה, כשהאימה וחברתה ניגשו גם הן לקנות שתיה באותו מזנון, הן גם קיבלו יחס דומה, משפיל, מזלזל ואף הערות מטרידות ובלתי נעימות.

"כשניגשתי אל המוכר בכדי לברר את הנושא, סירב להתנצל והתייחס בבוטות", סיפר האב.

במכתב ההתראה צוין כי "אי מכירה לאדם עקב דתו ו/או מינו הינה עבירה על פי החוק ויכולה לגרום לסגירת העסק למשך שבועיים ולפיצוי עד 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק".

"הנני מתכוון להגיש תביעה כנגד מפעילת הפארק, עיריית תל אביב-יפו, האחראי על המזנון והמוכר במקום באותה העת בגין עבירה על חוק איסור אפליה בסכום של עד 50,000 ש"ח לכל אחד מהילדים".

בנוסף לכך, תביעה על היחס המעליב והמשפיל לשתי הנשים בסך 120,000 ש"ח לכל מתלוננת בנפרד.

"אם וככל שלא יטופל הנושא על ידכם בתוך 14 יום ממועד משלוח מכתבי זה ומרשיי לא יפוצו כדבעי, בנוסף להתנצלות המוכר במזנון, ייאלצו מרשיי לפנות לערכאות המוסמכות ולתבוע כאמור את עיריית תל אביב-יפו, מפעיל המזנון והמוכר, אף באופן אישי ולחייבכם בפיצוי כספי בגין הנקוב לעיל. התראה נוספת לא תישלח", לשון המכתב.

מבעלי חברת 'לוטוס גרופ' זכיינית המזנון מטעם עיריית תל אביב, נמסר אז ל'בחדרי חרדים': "יש פה סילוף מגדרי. אותו עובד התייחס בחוסר שירותיות ופוטר למגוון אוכלוסייה ולא רק לקהל דתי".

גני יהושע עיריית תל אביב תביעה הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד