כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נפטרה בטרם עת

האדם המבוגר בעולם מת בגיל 119

אישה שנולדה ב-1903 הלכה לעולמה בטרם עת | גב' טנאקה נישאה לבעלה הידאו לפני מאה שנה ונולדו לה ארבעה ילדים. היא הוכרה רשמית כאדם המבוגר בעולם בשנת 2019 

האדם המבוגר בעולם מת בגיל 119
קשיש. אילוסטרציה צילום: עמותת אור ירוק

האדם המבוגר בעולם הלך לעולמו. מדובר באישה שענתה לשם, קיין טנאקה, שנולדה ב-2 בינואר 1903, בדרום מערב פוקואוקה ביפן, באותה שנה טסו האחים רייט בפעם הראשונה עם מטוסם ועשו היסטוריה עם כניסת ספינת האוויר לחיינו.

גב' טנאקה הייתה במצב בריאותי יחסית טוב עד לאחרונה והתגוררה בבית אבות, שם נהנתה ממשחקי לוח, פתרון תרגילי מתמטיקה, לגמה סודה והתפנקה בשוקולדים.

בשנותיה הצעירות, גב' טנאקה ניהלה עסקים שונים, כולל חנות אטריות וחנות עוגות ואורז. לפני מאה שנה, היא נישאה להידאו טנאקה ב-1922, היא ילדה ארבעה ילדים ואימצה את החמישי. היא תכננה להשתמש בכיסא גלגלים כדי להשתתף בטקס בינלאומי בטוקיו ב-2021, אך המגיפה מנעה ממנה לעשות זאת. ביום הולדתה ה-119 ב-2 בינואר, בני משפחתה של גב' טנאקה אמרו שהיא מקווה לחיות עד 120.

כששיא גינס אישר את גברת טנאקה כאדם המבוגר ביותר בחיים בשנת 2019, היא נשאלה באיזה רגע היא הכי מאושרת בחייה. האישה, שעד אז בקושי יכלה לדבר, השיבה במילה אחת: 'עכשיו'. כך דיווח ה'דיילי מייל'. שגרת יומה של גב' טנאקה תוארה באותה עת, השכמה ב-6:00 בבוקר, ואחרי הצהריים בלימוד מתמטיקה ותרגול קליגרפיה. "אחד הבילויים האהובים על קיין הוא משחק לוח קלאסי, ולעתים קרובות ניצחה את צוות בית האבות".

המושל המקומי סייטרו האטורי בירך על חייה של גב' טנאקה לאחר שנפטרה ב-19 באפריל. "ציפיתי לראות את קיין ביום הכבוד לגיל השלישי (חג לאומי יפני בספטמבר) ולחגוג יחד עם הסודה והשוקולד האהובים עליה, אני מאוד עצוב מהחדשות".

האדם החי המבוגר ביותר שאומת על ידי שיא גינס, הייתה הצרפתייה ז'אן לואיז קלמנט, שמתה בגיל 122 שנים ו-164 ימים ב-1997.

האישה המבוגרת בעולם האיש המבוגר בעולם יפן קשישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד